خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات آموزشی کاگو در گفتگو با ایلنا:

ناشر ایرانی به دنبال آمازون ایرانی

ناشر ایرانی به دنبال آمازون ایرانی

کتاب کالای فرهنگی و درونی است و این وظیفه ناشر است که موتور مطالعه مخاطبان را روشن کند و انگیزه لازم را از راههای مختلف به وجود بیاورد و در کل نوعی بازار سازی را ایجاد کند.

مدیر انتشارات آموزشی کاگو گفت: برای حل مشکل نشر و فروش این وظیفه ناشران که با راهکار درست و جدید به رونق و بازارسازی بپردازند.

محمد رضا سالکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعت این روزهای نشر وکتاب گفت: طی یک سال گذشته در حوزه مجوزدهی که ناشران عمومی بیشتر درگیر آن بودند گویا شرایط بهتری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طی سالهای قبل به دلیل گرانی دلار هزینه تولید، توزیع و.. کتاب افزایش یافت که به شدت روی بازار خرید کتاب هم تاثیرگذار بود.

سالکی اضافه کرد: علاوه برا این مشکل درطی این سال‌ها حوزه نشر و کتاب با افزایش ناشر و کاهش مکان فروش و عرضه روبه رو شده، که این خود مشکلاتی زیادی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با توجه و با وجود تمام این مشکلات انتشارات ما در چند سال اخیر در حال توسعه و رشد، هم در تیراژ و هم در فروش بوده است و درسال ۹۳ ما ۶۰ عنوان کتاب جدید منتشر کرده‌ایم.

مدیر انتشارات کاگو گفت: قصد داریم در سال جدید وارد حوزهای گوناگون نشر و ازجمله کانل‌های جدید توزیع و فروش شویم و فعالیت بسیار جدی را در این حوزه دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این جهت و در راستای صحبت‌های مقام رهبری در نمایشگاه سال گذشته و تاکید ایشان برای ایجاد فروشگاهی زنجیره‌ای کتاب قصد داریم گام‌های بسیار بلندی در این حوزه برداریم.

سالکی گفت: ما درحال برنامه ریزی و اجرای فروشگاهی زنجیره‌ای کتاب هستیم که قرار است به زودی در دو بعد تحت وب(اینترنتی) و به صورت فیزیکی آغاز به کار کند.

وی بابیان اینکه این کار و حرف آن بسیار بزرگ است، گفت: این طرح چیزی شبیه به سایت آمازون است که قرار است کارهای همه ناشران در همه حوزه‌ها در آن عرضه شود.

سالکی در باره کمک و حمایت‌های دولت گفت: واقعیت این است که دولت نتواسته است تابحال کمکی خاصی به حوزه نشر بکند چون کاملا روشن است راهبرد و استراتژی مشخصی در این حوزه ندارد.

وی تصریح کرد: اگر ناشران به دنبال تغییری در حوزه نشر و کتاب هستند باید به خودشان متکی باشند و در بازار سازی و ایجاد و تغییر عادات و سلیقه مخاطبان کارجدی را شروع کنند.

وی بااشاره به اینکه ناشران تولیدی دارند و کالای تولید می‌کنند، عنوان کرد: کتاب کالای فرهنگی و درونی است و این وظیفه ناشر است که موتور مطالعه مخاطبان را روشن کند و انگیزه لازم را از راههای مختلف به وجود بیاورد و در کل نوعی بازار سازی را ایجاد کند.

سالکی با بیان اینکه ناشر باید این موضوع را جا بیندازد که کتاب مفید است، گفت: ناشران آموزشی به علت وجود رقابت در این موضوع تا به امروز موفق عمل کرده‌اند

وی افزود: یکی از مشکلات صنعت نشرما این است که هیچ یک از ناشران به صورت حرفه‌ای وارد این کار نشده و توجه و آگاهی نسبت به داشتن سازمان و مدیریت سازمان ندارند یعنی آگاهی از اینکه می‌توانند خودشان را با آموزش ارتقاء دهند.

مدیر انتشارات کاگو در پایان گفت: من معتقدم که در آینده بازار نشر با تحولات مثبت و داغی رو به رو می‌شود، ناشر و انتشاراتی موفق است که بتواند سریع خود را با این تحولات جدید هماهنگ کند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز