خبرگزاری کار ایران

جعفر ابراهیمی تقدیر شد

کد خبر : ۱۸۱۲۶۵

جعفر ابراهیمی شاهد، نویسنده و شاعر کودکان در دومین همایش «مادران آگاه، کودکان شاداب» تقدیر شد.

همایش «مادران آگاه، کودکان شاداب»، عصر روز جمعه ششم تیر از سوی نشریه کودکیاری شهرزاد در فرهنگسرای ابن‌سینا برپا شد.

به گزارش ایلنا؛ سیدعلی کاشفی خوانساری، مدیر مسئول نشریه شهرزاد و نویسنده کودکان در ابتدای این مراسم مخاطبان و خوانندگان را مهم‌ترین سرمایه‌های فعالیت مطبوعاتی دانست و اظهار داشت: نشریه شهرزاد در طول یازده سال انتشار خود کوشیده است با برپایی همایش‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیم خود را با خوانندگانش تحکیم کند.

وی از برپایی دوره‌های آموزشی، تورهای یک‌روزه خلاقیت و برپایی نمایشگاه آموزش و خلاقیت کودکان تهران، با همکاری شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و از خانواده‌ها خواست با اهدا کتاب در طرح ایجاد کتابخانه برای کودکان مناطق محروم مشارکت کنند.

در این همایش از سی‌و سه سال فعالیت‌‌های ادبی جعفر ابراهیمی(شاهد) شاعر و نویسنده کودکان تقدیر شد.

این مراسم با استقبال اعجاب‌انگیز خانواده‌ها و کودکان همراه بود و جمعیت حاضر در سالن که بسیاری از آنها ایستاده برنامه را تعقیب می‌کردند، دسته‌جمعی به خواندن شعر «خوشا به حالت ای روستایی» پرداختند و شاعر پیش کسوت را به شدت تحت تاثیر قرار دادند.

جعفر ابراهیمی هم ضمن اشاره به شرایط دشوار خود در دوره کودکی و غبطه به امکانات بچه‌های امروز گفت: من آمده‌ام که دوست بدارم و هدف و برنامه‌ اصلی من در زندگی تنها دوستی با کودکان و زیبایی دنیای ایشان است.

ابراهیمی شهرزاد را نشریه‌ای تاثیرگذار و پر مخاطب دانست که در طول ده سال انتشار برای خانواده‌ها در ساختن دنیایی بهتر برای کودکان کوشیده است.

در این مراسم هدایایی از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نشریه شهرزاد به جعفر ابراهیمی شاهد اهدا شد.

تایماز سید مصطفایی مدیراجرایی موسسه خیره مهرآفرین دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه از سال ۱۳۸۴ تاکنون، به تشریح طرح استعدادیابی کودکان در معرض آسیب در مناطق مختلف کشور پرداخت و از خیرین و افراد نیکوکار خواست که به جمع یاوران کودکان و مادران محروم در موسسه مهرآفرین بپیوندند.

سید شریف رضوی مدیر موسسه بهپوشی دیگر سخنران این مراسم بود که از برپایی دوره اموزش مادلینگ و آراستگی برای کودکان با همکاری مجله شهرزاد، موسسه پوشاک کودک شهرزاد و موسسه بهپوشی خبر داد.

به گفته وی؛ اولین دوره آراستگی و مادلینگ کودک با مجوز بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی پس از ماه مبارک رمضان برپا خواهد شد.

محمد سلیمی کارشناس بازی و سرگرمی کودکان و مدیر موسسه اموزشی پات دیگر سخنران این همایش بود. سلیمی بازی و سرگرمی را بهترین مربی کودکان برای پرورش تفکر و خلاقیت دانست و بر لزوم شناخت بیشتر والدین نسبت به سرگرمی‌های کودکان و توجه به بازی‌های خلاق و سازنده تاکید کرد.

اهدا جوایز خردسالان هنرمند و برگزیده مهد کودک‌های منطقه ۲ شهرداری، اجرای موسیقی توسط هنرجویان موسسه آموزشی نی‌لبک و اجرای مدح حضرت رسول اکرم(ص) و دف نوازی توسط هنرمند نوجوان محی‌الدین رستمی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

پایان بخش این مراسم اجرای تئاتر خاله سوسکه به کارگردانی ماهان دوانلو توسط هنرجویان خردسال و کودک آموزشگاه بازیگری پانیذ بود که با استقبال حاضرین رو‌به رو شد.

همایش «مادران آگاه، کودکان شاداب» از سوی نشریه کودکیاری شهرزاد و با همکاری مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منطقه ۲ و موسسه خیریه مهرآفرین برپا شد. اجرای این مراسم را سجاد زین‌العابدین مجری جوان شبکه آموزش سیما به عهده داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز