خبرگزاری کار ایران

وسایل خانه‌ی دانشور و جلال خارج شد / وضعیت خانه همچنان مبهم است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۶۵

درحالیکه وسایل خانه سیمین دانشور و جلال‌آل احمد از منزلشان با هدف بازسازی و ترمیم خانه خارج شده اما وضعیت مالکیت خانه همچنان مبهم است.

سرنوشت خانه سیسمن دانشور و جلال‌آل احمد همچنان مبهم است. از یکسو شهرداری تهران بر تملک خانه سیسمن دانشور و جلال‌ال احمد تاکید دارد ازسوی دیگر خانواده دانشور؛ چنین امری را قبول ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید کارگران(معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران) با اشاره به روند تبدیل خانه سیمین و جلال به خانه ادبیات ایران گفته بود که منزل سیمین دانشور و جلال‌آل احمد خریداری شده و درحال بازسازی است و به زودی راه‌اندازی می‌شود. این خانه به خانه و موزه ادبیات ایران تبدیل می‌شود.

وی همچنین درباره اعتراض وراثسیمین دانشور و جلال‌آل احمد به خرید این خانه ازسوی شهرداری تهران گفته بود: خانه سیمین و جلال کاملا قانونی خریداری شده و مشکلی در این راه وجود ندارد.

ازسوی دیگر روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران متنی را بری ایلنا ارسال کرده که در آن تاکید دارد فرآیند بازسازی و نوسازی وسایل منزل دو صاحب‌نام عرصه ادب «سیمین دانشور و جلال‌آل‌احمد» با انتقال اسباب و وسایل موجود در منزل به محلی امن آغاز شد و به محض تحویل گرفتن تمام وسایل منزل این زوج، این وسایل به انبار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران منتقل شده تا پس از بهسازی و مرمت دوباره به محل منتقل شود.

با این حال لیلی ریاحی(وارثسیمین دانشور) و وکلای وی معتقدند؛ براساس وصیتنامه سیسمن دانشور این خانه متعلق به وراثاست و حکم بدوی مبنی بر صحیح بودن وصیتنامه سیمین دانشور که براساس آن لیلی ریاحی وصی سیمین است و کل انتشارات و ثلثاموال دانشور به او تعلق دارد؛ به شهرداری تهران ارائه شده و شهرداری تهران نیز پذیرفته و قرار است لیلی ریاحی به عنوان رئیس هیات امنای خانه منصوب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز