خبرگزاری کار ایران

دومین مجموعه شعر بهنام زندی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۲۷

شعرهای این مجموعه حاصل آمیزش تجربه و تخیل‌اند و با تفکر پرورش یافته‌اند که همچون کودکی وارد اجتماع شده‌اند.

دومین مجموعه شعر بهنام زندی با نام «خیره در چشم آفتاب»، به تازگی از سوی انتشارات داستان سرا به چاپ رسید و در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

بهنام زندی درمورد این مجموعه و بن‌مایه طنز آن به خبرنگار ایلنا گفت: شاعر از دغدغه‌های عینی و ذهنی تاثیر می‌پذیرد و با زبان خودش آن را بازگو می‌کند، آنچه در این مجموعه نسبت به مجموعه اول تکامل یافته‌تر است توجه به طنزی است که انسان امروزی در برخورد با مسائل شخصی و اجتماعی با آن دست به گریبان است، طنزی تلخ و صد البته با زبان شعر؛ طنزی که در زبان اتفاق می‌افتد.

وی ضمن بیان این مطلب که «خیره در چشم آفتاب» شامل ۳۹ شعر سپید است، افزود: احساس می‌کنم که زبان شعری در این مجموعه اختصاصی‌تر و نزدیک‌تر به شیوه گفتن خودم شده است. اعتقادم این است که برای داشتن زبان شعری خاص نباید از پلیتیک استفاده کرد.

زندی ادامه داد: متاسفانه گاهی در کار شاعران دیده می‌شود؛ تجربه و تخیل‌ها به استراتژی تبدیل می‌شوند. اما شعرهای این مجموعه حاصل آمیزش تجربه و تخیل‌اند و با تفکر پرورش یافته‌اند و همچون کودکی وارد اجتماع شده‌اند. حال باید دید که چگونه گلیم خودشان را از آب بیرون می‌کشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز