خبرگزاری کار ایران

«طلا‌ نژاد حسن» جدیدترین اثر خود را به ناشر سپرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۷۳

«شهر گمشده زیر رمل‌های کنار ساحل» جدیدترین اثر نژاد حسن، رمانی با محور تاریخی است که برای انتشار به نشر «قطره» سپرده شده است.

ایلنا: «طلا‌ نژاد حسن» از توافق با نشر «قطره» برای انتشار جدید‌ترین اثر خود خبر داد.

این نویسنده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: «شهر گمشده زیر رمل‌های کنار ساحل» که رمانی با محور تاریخی است، آخرین اثر من بعد از رمان «شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند» محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه برای نگارش این اثر در حدود ۴ سال زمان صرف شده است، افزود: بخشی از وقایع این کتاب حول محور حادثه ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ می‌گذرد و به صورت جریان رفت و برگشتی و سیال در تاریخ، سال‌های اخیر و تا نزدیکی سال ۸۸ را هم در بر می‌گیرد.

نژاد حسن ادامه داد: راوی داستان زنی میانسال است که بخشی از خاطرات پدر خود را از سال‌های دور و به خصوص وقایع سال ۳۲ و حادثه ۲۸ مرداد بیان می‌کند. بخش دیگری از داستان هم در خلال سال‌های انقلاب و سال‌های جنگ و سال‌های نزدیک روایت می‌شود و حال و هوای زندگی و شرایط اجتماعی امروز تهران را در بر می‌گیرد.

او درون مایه کلی این اثر را اجتماعی با سابقه‌ای از عشق عنوان کرد و گفت: این عشق تجربه‌ای است که بر زن راوی ماجرا گذشته است.

این نویسنده تصریح کرد: با وجود اینکه نقش محوری این رمان با زن روای است، اما نقش مرد‌ها هم در آن پر رنگ است.

به گفته‌ نژاد حسن نسخه نهایی این اثر که به انتشارات «قطره» سپرده است، ۲۱۹ صفحه دارد.

این نویسنده در ادامه سرنوشت اثر دیگر خود با نام «من گم شده‌ام» را برای انتشار نامعلوم عنوان کرد و گفت: این کتاب از ۲ سال پیش از سوی ناشر برای کسب مجوز به وزارت ارشاد فرستاده شده و تاکنون مجوز انتشار دریافت نکرده است.

او در انتها با مخاطب قرار دادن وزیر ارشاد، این سوال را مطرح کرد که «دوست دارم از آقای وزیر حال کتاب‌هایی که پشت ممیزی مانده‌اند را جویا شوم، می‌خواهم بدانم نظر وی در این رابطه چیست؟»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز