خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

احداثکارخانه‎های جدید کاغذ در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۰۷

ارشاد موضوع کاغذ را به طور جدی در دو حوزه تنظیم بازار کاغذ و تولید کاغذ دنبال کرده و می‎کند / دولت به شکل جدی به موضوع زیرساخت‎های کتابخانه‎ای و میراثمکتوب توجه دارد اما باتوجه به شرایط مالی و اقتصادی.

ایلنا: معاون فرهنگی وزارت ارشاد از بررسی احداثچند کارخانه جدید کاغذ در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از گرگان، سیدعباس صالحی در حاشیه آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص مشکل کاغذ در نشر آثار فرهنگی به‎خصوص کتاب اظهار داشت: ارشاد متولی مستقیم کاغذ در کشور نیست و از سال ۱۳۸۵ که یارانه کاغذ قطع شد؛ ارشاد دیگر موضوع واردات کاغذ را در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از مصرف‎کنندگان کاغذ به ارشاد مربوط می‎شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کاغذ را به طور جدی در دو حوزه تنظیم بازار کاغذ و تولید کاغذ دنبال کرده و می‎کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درخصوص تنظیم بازار کاغذ جلسات متعددی با واردکنندگان کاغذ تشکیل شده که درحال حاضر شرایط متعادل‎تری در چند ماه گذشته در این حوزه به وجود آمده است و حتی در برخی از قسمت‎ها شاهد کاهش قیمت‎ کاغذ هم بوده‎ایم.

صالحی تاکید کرد: در تولید کاغذ هم در برخی از کارخانه‎هایی که تولید کاغذ به شکل کیفی انجام نمی‌گیرد و یا فاصله زیادی با ظرفیت اسمی‎اش دارد تلاش‎های زیادی صورت گرفته تا این مشکل برطرف شود و در خصوص احداثکارخانه‎های جدید نیز بحث‎هایی در حال انجام است.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احداثکتابخانه در کشور تصریح کرد: مردم مطمئن باشند دولت به شکل جدی به موضوع زیرساخت‎های کتابخانه‎ای و میراثمکتوب توجه دارد اما شرایط مالی و اقتصادی هم در این حوزه تاثیرات خودش را خواهد گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز