خبرگزاری کار ایران

تندیس قیصر امین‌پور رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۲۵۲۴۶

از مجسمه نیم تنه قیصر امین‌پور با حضور جمعی از مدیران شهری و هنرمندان رونمایی می‌شود.

ایلنا: طی مراسمی عصر فردا(۱۱ آذر) از مجسمه نیم تنه قیصر امین‌پور، با حضور جمعی از مدیران شهری و هنرمندان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، این مراسم ساعت ۱۵ عصر فردا، در محل نصب مجسمه واقع در جنوب میدان قیصر امین‌پور در سعادت آباد برگزار خواهد شد.

این تندیس به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران، به ارتفاع یک متر توسط هنرمند مجسمه ساز «حسین علی‌عسگری» ساخته شده است.

قیصر امین‌پور شاعر، نویسنده، محقق و استاد دانشگاه(متولد۱۳۳۸گتوند خوزستان)، هم زمان با ورود به دانشگاه
تهران و در آستانه وقوع انقلاب اسلامی به ادبیات و شعر روی آورد. پایان نامه دکترای او «سنت و نوآوری درشعر معاصر» از جمله مهم‌ترین مراجع تحقیقی در زمینه شعر امروز است. قیصر امین‌پور راوی لحظه‌های تلخ وشیرین نسلی پرشور و آرمان گرا است. شعر‌های او که بیشتر در قالب‌های غزل و نیمایی سروده شده، همواره با اقبال مخاطبان عام و تحسین خواص رو به رو بوده است. از قیصر امین‌پور چهار مجموعه شعر به نام‌های تنفس صبح، آینه‌های ناگهان، گل‌ها همه آفتاب گردانند، دستور زبان عشق و دو مجموعه شعر نوجوان به نام‌های مثل چشمه مثل رود و به قول پرستو منتشر شده است. این شاعر بزرگ در سال ۱۳۸۶ دیده از جهان فروبست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز