خبرگزاری کار ایران

خرمشاهی و فانی کتاب شرح شوق را نقد و بررسی می‌کنند

کد خبر : ۱۱۲۶۳۰

کتاب شرح شوق نوشته سعید حمیدیان با حضور کامران فانی و بهاءالدین خرمشاهی، ۲۲ مهرماه، در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه نقد می‌شود.

ایلنا: نشست نقد و بررسی و معرفی کتاب «شرح شوق»(شرح بزرگ حافظ، و برگزیده کتاب فصل) نوشته سعید حمیدیان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، با حضور کامران فانی و بهاءالدین خرمشاهی روز دوشنبه، ۲۲ مهرماه، در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «شرح شوق»، جدید‌ترین شرح بر دیوان حافظ است که از نظر کمّی، در تاریخ شرح‌نویسی بر اشعار حافظ از قرن نهم هجری تا به امروز، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین شرح، و از نظر کیفی، روشمند‌ترین شرحی است که تاکنون درباره اشعار حافظ به رشته تحریر درآمده است. چنانکه بهاءالدین خرمشاهی، حافظ‌پژوه نامدار و صاحب حافظنامه، این اثر را «شرح کبیر حافظ» خوانده است.

سعید حمیدیان در این شرح، اشعار حافظ را با دیدگاه و روش ساختارگرایی به دقت مطالعه، بررسی و شرح و تحلیل کرده است.

جلد نخست این مجموعه دربردارنده مباحثموضوعی به عنوان مدخلی بر اشعار حافظ است و دیگرجلد‌ها به شرح و تحلیل اشعار حافظ اختصاص داده شده‌اند.

این کتاب در ۵ جلد و درحدود ۴۴۰۰ صفحه توسط انتشارات قطره به چاپ رسیده است.

این نشست به همت انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۲۲ مهرماه، در دانشکده ادبیات این دانشگاه به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه جنوبی، نبش حق‌طلب برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز