خبرگزاری کار ایران

اعلام موجودیت «تئا‌تر مستقل تهران»؛

نمایش خیابانی «فاوست» در هفته تئاتر لهستان اجرا می‌شود

نمایش خیابانی «فاوست» کاری از کمپانی تئا‌تر ا پارت (Teatr A Part) با کارگردانی و طراحی مارچین هریک (Marcin Herich) در هفته تئا‌تر لهستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش خیابانی «فاوست» ساعت ۲۱. ۴۵ روز‌های ۲۳ و ۲۴ آذر ماه و در پارکینگ تالار وحدت به اجرا در می‌آید.

مارچین هریک نویسنده، کارگردان و طراح این تئا‌تر، این اجرا را براساس نمایش‌نامه‌های «تاریخچه دردناک از دکتر فاست» نوشته کریستوفر مارلو و «فاست» اثر یواننا ولف گنگ گوته، در قالب اثری خیابانی آماده کرده است.

این نمایش پیش از ایران در جشنواره‌های تئاتری لهستان، آلمان و دانمارک به اجرا در آمده و در آن یازده هنرمند تئا‌تر لهستان حضور دارند. مدت زمان اجرا یک ساعت اعلام شده است.

در توضیح این اجرا آمده است «نمایش فاست، قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئات - تئا‌تر ا پارت - و به صورت کاملا مستقل اجرا می‌شود. اجرا تنها اقتباسی از نویسنده فاموست – تاریخچه تراژدی دکترفاست- توسط مارلو یا فاست توسط گوته است. افسانه فاست و شیطان با عناصر کیمیایی هرمردی رادر یک دوگانگی روح و بدن، جنسیت، احساس مرگ، دانش و عواطف نشان می‌دهد. این مرد در یک موقعیت ملودراماتیک و ناموفق و یک عشق بیمار، ذهن مغشوش، به دلیل عواطف دیوانه وار خارج از کنترل نشان می‌دهد.»

مارچین هریک (Marcin Herich) متول سال ۱۹۶۹ در کشور لهستان است. فارغ التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان و از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۳ با کمپانی تئا‌تر تجربی بعنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته است. تالیف بسیاری از کتب تئاتری را انجام داده است. اودر سال ۲۰۰۴ بنیانگذار تئا‌تر بصری و فیزیکی مستقل – تئا‌تر ا پارت- بوده و بنیانگذار و دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی ا پارت است.

سالن «تئا‌تر مستقل تهران» با هفته تئاتر لهستان همکاری می‌کند

سالن تازه تاسیس «تئا‌تر مستقل تهران» در هفته تئا‌تر لهستان میزبان نمایش «آن هلی» (Anhelli) می‌شود.

با پیوستن تئا‌تر تهران به جمع سالن‌های حاضر در هفته تئا‌تر لهستان نمایش «آن هلی» به کارگردانی یاروسلاو فرت روزهای ۲۴ و ۲۵ آذر ساعت ۱۹. ۳۰ در این تالار اجرا می‌شود.

 «تئا‌تر مستقل تهران» واقع در ضلع جنوب شرقی تئا‌تر شهر، خیابان رازی، شماره ۵۰، مجموعه‌ای خصوصی است و این نخستین اجرایی است که در سالن تئا‌تر آن بر صحنه خواهد رفت.

 

کد خبر : ۳۲۸۶۰۵