خبرگزاری کار ایران

لیلی رشیدی در آستانه نمایش‌نامه‌خوانی «آنا کارنینا»:

مسئولان در برنامه‌های خیریه با مردم همراه شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۶۴

عادت کرده‌ایم فقط هنرمندان برای فعالیت‌های خیریه برنامه‌ریزی کنند و حضور داشته باشند و کمتر نام مسئولان در چنین مراسمی شنیده می‌شود.

لیلی رشیدی که در نقش " واریا " با اجرای خیریه نمایش‌نامه‌خوانی «آنا کارنینا» به کارگردانی هما روستا همراهی می‌کند، گفت: عادت کرده‌ایم فقط هنرمندان برای فعالیت‌های خیریه برنامه‌ریزی کنند. وقت آن رسیده مسئولان نیز در چنین برنامه‌هایی با مردم همراه شوند و حداقل برای رفع موانع فکری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشیدی درباره دلایل حضور در نمایش‌نامه خوانی روز شنبه و همکاری با هما روستا در مقام کارگردان گفت: طرح پیشنهاد همکاری در کنار چهره‌هایی مثل هما روستا بسیار وسوسه‌انگیز خواهد بود. نخست به این دلیل که از نظر حرفه‌ای هنرمند مهم و قابل احترامی است و دوم؛ شخصیت او به عنوان انسان چنین حسی را بوجود می‌آورد.

بازیگر نمایش «اسکلیگ و بچه‌های پرواز» همچنین درباره تاثیر فعالیت هنری بر سلامت روحی و جسمی هنرمندان اظهار داشت: باید درنظر داشته باشیم این شغل مثل شغل‌های دیگر نیست که افراد سن مشخصی برای بازنشستگی و شروع دوران استراحت و خوشی داشته باشند. بنابراین بازنشستگی بویژه از نوع اجباری موجب بروز مسائلی در هنرمندان خواهد شد که افسردگی و ابتلا به بیماری‌های گوناگون تنها بخشی از آنها هستند.

این هنرمند تصریح کرد: البته نباید این نکته را فراموش کنیم که امکان فعالیت مادام‌العمر وجود ندارد و به هر حال ناچاریم واقعیت را بپذیریم. اما باید امیدوار باشیم امکان فعالیت برای همه هنرمندان در تمام سنین وجود داشته باشد.

رشیدی به اجرای خیریه نمایش‌نامه‌خوانی «آنا کارنینا» اشاره و خاطرنشان کرد: عادت کرده‌ایم فقط هنرمندان برای فعالیت‌های خیریه برنامه‌ریزی کنند و حضور داشته باشند و کمتر نام مسئولان در چنین مراسمی شنیده می‌شود. ای کاش مسئولان هم برنامه‌ریزی برای برگزاری چنین مراسمی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: وقت آن رسیده مسئولان نیز در چنین برنامه‌هایی با مردم همراه شوند و حداقل برای رفع موانع پیش پای هنرمندان فکری کنند. مسائلی مانند بیمه یا ایجاد شرایطی برای تامین هزینه‌های درمان بیماری‌های سخت می‌تواند گام مهمی در این رابطه باشد.

رشیدی در انتها درباره مراحل تمرین و آماده شدن برای مراسم نمایش‌نامه خوانی روز شنبه گفت: ‌ فعلا با دیگر بازیگران مشغول دورخوانی هستیم و بامداد افشار هم برای صداهای مورد نیاز در اجرا مشغول است و با گروه همراهی می‌کند. امیدوارم مردم هم به تماشای این نمایش‌نامه‌خوانی بیایند؛ چون تمام عواید حاصل از این نمایش‌نامه‌خوانی صرف تامین هزینه درمان هنرمندان تئاتر مبتلا به بیماری‌های خاص خواهد شد.

حسن معجونی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، ترانه علیدوستی، لیلی رشیدی، شبنم فرشادجو، هومن کیایی، نگار عابدی و محمد چرم‌شیر در این تک اجرای نمایش‌نامه‌خوانی، هما روستا را همراهی می‌کنند. همچنین بامداد افشار اجرای موسیقی و افکت را در این نمایشنامه‌خوانی برعهده خواهد داشت.

هما روستا دو سال پیش این نمایش‌نامه را به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در فرهنگسرای اندیشه اجرا کرد.

بهای بلیت نمایشنامه خوانی آنا کارنینا به صورت همت عالی خواهد بود و علاقمندان برای دیدار از این برنامه می‌توانند روز شنبه پانزدهم آذر، ساعت ۱۸:۳۰ به کتابخانه ملّی در اتوبان حقانی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز