خبرگزاری کار ایران

بهرام افشاری در گفتگو با ایلنا:

اجرای‌ «جوجه تیغی» به تعویق افتاد / فشار خصوصی‌سازی بر دوش هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۹۶

افشاری قصد داشت نخستین کارگردانی نمایش را تجربه کند که به دلیل برنامه‌ریزی‌های فشرده و دقت بیشتر بر متن تا اردیبهشت ۹۴ به تعویق افتاد.

بهرام افشاری از به تعویق افتادن اجرای نمایش «جوجه تیغی» تا اردیبهشت سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشاری که چندی قبل از قصد خود برای نخستین تجربه کارگردانی خبر داده بود؛ درباره دلایل لغو اجرا گفت: پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای نمایش «جوجه تیغی» شرایط اجرای نمایش ‌ «مرگ فروشنده» به کارگردانی نادر برهانی مرند در سالن اصلی تئاترشهر بوجود آمد. ازسوی دیگر پیشنهادهایی برای حضور در چند اثر تصویری مطرح شد که البته هنوز مشخص نیست به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: البته موافقت من با تعویق اجرا دلیل دیگری هم داشت و بهتر دیدم زمان بیشتری صرف بازخوانی متن کنم.

این بازیگر درباره زمان قطعی اجرا اظهار داشت: فعلا مدتی درگیر ایفای نقش در نمایش «مرگ فروشنده» هستم. از سوییی به برگزاری جشنواره تئاتر فجر نزدیک می‌شویم و گروه‌ها باید کارهای خود را برای شرکت در رقابت آماده کنند. بعد از بهمن ماه هم که همه عملا برای اسفند و نوروز آماده می‌شوند؛ به همین علت به نظرم اجرا به اردیبهشت سال آینده موکول خواهد شد.

افشاری درباره اجرا در سالن خصوصی بیان کرد: شعار خصوصی‌سازی بیشتر مسئولیت را برعهده نویسنده، کارگردان و سالن‌های خصوصی نمایش گذاشته و مدیران بار را بر دوش دیگران گذاشته و خیال خود را از پرداخت‌ها راحت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بهتر است دولت هم از فعالان خصوصی حمایت کند چون یک سالن نمایشی بدون دریافت کمک نمی‌تواند از پس هزینه‌های هنگفت اجاره بها و نگهداری مجموعه بربیاید.

این هنرمند جوان در انتها گفت: گروه‌های نمایشی هم در بهترین حالت تنها از پس پرداخت هزینه‌ها برمی‌آیند و چیزی به عنوان سود اتفاق نمی‌افتد. به این ترتیب بازندگان اصلی طرح خصوصی‌سازی تئاتر را ارکان اصلی هنر نمایش کشور شکل می‌دهند که این چشم‌انداز خوبی برای آینده تئاتر ایران محسوب نمی‌شود.

قرار بود نمایش «جوجه تیغی» نوشته، کارگردانی و بازی بهرام افشاری به عنوان اثری تک پرسوناژ از اول آذرماه در سالن استاد مشایخی موسسه هنری «مان» روی صحنه برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز