خبرگزاری کار ایران

از ۲۵ مرداد تا ۲۹ شهریور ماه؛

کارگاه آموزشی قطب‌الدین صادقی در سنندج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۰۰

علاقمندان به رشته‌های بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و تولید نمایش صحنه‌ای و خیابانی می‌توانند در کارگاه آموزشی قطب‌الدین صادقی در سنندج شرکت کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج از آغاز ثبت نام در کارگاه آموزشی قطب الدین صادقی در دو بخش تئا‌تر و نشست‌های تخصصی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کارگاه‌ها و نشست‌های این طرح در حد فاصل ۲۵ مرداد ماه تا ۲۹ شهریور ماه سال برگزار می‌شود.

اسعد فرهادی روز ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا در سنندج گفت: کارگاه آموزشی بازیگری به مدت ۱۰۰ ساعت و در ۲۵ جلسه و کارگاه آموزش نمایشنامه‌نویسی هم در ۵۴ ساعت در قالب ۱۸جلسه متوالی انجام می‌شود که برنامه ریزی و اجرای طرح با مدیریت انجمن هنرهای نمایشی استان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این بخش نیز کارگاه تولید اثر فاخر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی و نظارت انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود که در ‌‌نهایت دو اثر صحنه‌ای و خیابانی از میان فعالان کارگاه‌های بازیگری با موضوع مرتبط به شهر سنندج تولید و نمایش داده خواهند شد.

فرهای در ادامه به نشست‌های فرهنگی پژوهشی سنندج‌شناسی اشاره کرد و افزود: این کارگاه به مدت ۳۴ ساعت و در قالب ۱۷ جلسه با همکاری دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار می‌شود.

وی سنندج و هویت شهری، سنندج و محلات قدیمی، سنندج و فرهنگ و ادبیات عامه، سنندج، هنر، فرهنگ شهروندی و دیپلماسی فرهنگی، سنندج، هنر و حقوق شهروندی، سنندج و استراتژی فرهنگی مدیریت شهری، سنندج، سیاست و اخلاق فرهنگی رسانه شهری را موضوع اصلی نشست‌های فرهنگی پژوهشی و سنندج‌شناسی اعلام کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج خروجی کارگاه سنندج‌شناسی را داده‌های مهم برای حرکت فرهنگی در مدیریت شهری بیان کرد و گفت: این حرکت بهترین سرمایه گذاری و دست مایه برای رشد فرهنگی و تعیین استراتژی مدیریت شهری در این حوزه است.

وی ترویج و باز تعریف فرهنگ شهروندی در قالب هنر، تقویت و واکاوی حقوق شهروندی در قالب هنر، بازکاوی هویت شهری و پیشینه تاریخی شهر سنندج و غنی سازی اوقات فراغت را اهداف اصلی برگزاری این کارگاه‌ها اعلام کرد.

فرهادی ایجاد فضای امید و نشاط اجتماعی بر گرفته از یک شور هنری در جامعه هدف، ساماندهی و سازماندهی بخشی از هسته سازمان در شرف تاسس فرهنگی، هنری شهرداری سنندج وو تولید یک اثر فاخر طی فرایند آموزش با استفاده از بضاعت هنری سنندج را از دیگر اهداف برگزاری این کار‌گاه بیان کرد.

معاون شهردار سنندج یادآور شد: علاقه مندان به رشته‌های بازیگری، نمایشنامه نویسی و تولید نمایش صحنه‌ای و خیابانی می‌توانند با مراجعه به انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، جهت شرکت در این کارگاه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ثبت نام در کارگاه‌ها، انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان مسوول معرفی افراد جهت شرکت در این دوره است.

فرهادی در پایان سخنانش افزود: برای کسانی که در کارگاه‌های هنری و سنندج‌شناسی شرکت می‌کنند از سوی انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان گواهی معتبر صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز