خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیئت مدیره خانه تئاتر خبر داد؛

تشکیل کارگروه بهسازی تئاتر بر اساس قسم‌نامه بقراط

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۰۵

کارگروه بهسازی خانه تئاتر و شرایط عمومی تئاتر کشور براساس قسم‌نامه بقراط شکل گرفته و اصول پانزده‌گانه رعایت اخلاق در تئاتر را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

علیرضا نادری ظهر امروز(۳۰ تیرماه) در نشست رسانه‌ای مشترک با مدیرعامل خانه تئاتر؛ از تشکیل کارگروه بهسازی شرایط داخلی خانه تئاتر و تئاتر کشور به صورت کلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سخنگو و عضو هئیت مدیره خانه تئاتر با ارائه توضیحاتی درباره شوراهای این کارگروه گفت: سرپرستی این کار گروه بهسازی برعهده من گذاشته شده و متشکل است از شورای پژوهش، شورای ترجمه، تامین مالی سازمان‌های مردم نهاد و جستجوی الگوها به ویژه در زمینه اخلاق در تئاتر که ۱۵ مولفه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ۱۵ اصل اخلاقی در تئاتر به این معناست که چطور وارد حرفه و هنر تئاتر می‌شویم و قرار است چگونه خارج شویم. متاسفانه مسائل مالی و شهرت یکی از آسیب‌های جدی فعالیت امروز تئاتر کشور محسوب می‌شود، در حالیکه قرار نبوده اینطور باشد و تئاتر با اخلاق پیوند دارد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه درآمدزایی یکی از مسائل پیرامون تئاتر است؛ خاطرنشان کرد: ما به دنبال سرمایه‌های اجتماعی خود هستیم و همانطور که اصغر فرهادی، دوست عزیز من در جلسه کانون کارگردانان اشاره کرد در هیچ کجای جهان نمی‌توانیم جمع بزرگان و استعدادهای جوان مانند ایران را در کنار هم پیدا کنیم که بسیار ارزشمند و ثروت واقعی است.

نادری به مرام‌نامه کارگروه بهسازی اشاره کرد و اظهار داشت: اساس این مرام‌نامه از قسم‌نامه بقراط نشات گرفته و با توجه به اینکه در زمینه اخلاق تئاتری مشکلاتی داریم تلاش می‌کنیم کاستی‌ها برطرف شوند. نباید فراموش کنیم که رفتار با طراح صحنه، طراح لباس، بازیگر و مسئول فنی و آبدارچی در تئاتر تفاوت ندارد و باید به اصل و هدف تئاتر توجه داشته باشیم.

کارگردان نمایش «پچ پچه‌های پشت خط نبرد» گفت: نباید اجازه دهیم تا تفاوت سلیقه‌ها موجب فاصله گرفتن ما و افتراق شود. امروز این امر موجب فاصله افتادن میان نخبگان شده در حالیکه اصلا دلیل ندارد و باید این جمع را به یکدیگر نزدیک کنیم.

این نمایش‌نامه‌نویس و عضو هیئت مدیره خانه تئاتر در انتها عنوان کرد: از تمامی کسانی که به تئاتر علاقه‌مند هستند دعوت می‌کنم به ما بپیوندند؛ چون تصور می‌کنیم در مسیری باز شده که نتیجه بخش خواهد بود. ما کار خود را با ماموریت مشخص آغاز کردیم و در این رابطه از تمامی عزیزانی که در زمینه مدیریت فرهنگی و بخش‌های گوناگون مطالعاتی فعالیت می‌کنند درخواست یاری داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز