خبرگزاری کار ایران

مرضیه برومند با مدیران هنری و اجرایی فرهنگسراها دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۱۹

برومند: ارتباط با جوانان تهران از جمله اهدافی است که در جشنواره نمایش عروسکی دنبال می‌کنیم و این مستلزم همکاری فرهنگسراها با گروه‌های نمایشی و جشنواره است.

در نشست دبیر جشنواره عروسکی با مدیران فرهنگسرای بهاران و مهر و «شهرام کرمی» مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بر لزوم همکاری فرهنگسراها در تولید و اجرای آثار نمایشی در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی تاکید شد.

به گزارش ایلنا، «مرضیه برومند» دبیر جشنواره به همراه «پیمان شریعتی» دبیر اجرایی و «شهرام کرمی» مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به منظور ایجاد تسهیلات برای گروه‌های نمایشی و همچنین گسترش اجراها در مناطق مختلف تهران جلسه‌ای برگزار کردند.

در این جلسه که در دو فرهنگسرای بهاران و مهر برگزار شد، روسای فرهنگسرا نیز حضور داشتند. برومند در این نشست به ضرورت پراکندگی اجراهای عروسکی در مناطق مختلف به خصوص مناطق جنوب تهران اشاره کرده و گفت: «ارتباط با جوانان تهران از جمله اهدافی است که در جشنواره نمایش عروسکی دنبال می‌کنیم و این مستلزم همکاری فرهنگسراها با گروه‌های نمایشی و جشنواره است. زمانی که دبیری این دوره از جشنواره را قبول کردم، دوست داشتم به بهانه جشنواره بتوانم شور و نشاطی را برای جوانان ایجاد کنم و در کنار این نشاط، آموزش‌های نمایش و تئاتر نیز به جوانان داده شود».

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگسراها ادامه داد: «با توجه به ظرفیت مکانی و مخاطبان فرهنگسراها می‌توان بخشی از تولیدات نمایش خیابانی و اجراهای نمایش را به فرهنگسراها سپرد. این امر از یک سو علاوه بر جذب مخاطب، به حضور جوانان در تولیدات نمایشی نیز کمک می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند به برخی از شعارها و اهداف شهرداری تهران جامه عمل بپوشاند.»

«شهرام کرمی» نیز در این نشست با تاکید بر همکاری فرهنگسراها در تولید آثار نمایشی عروسکی و اجراهای جشنواره‌ای به مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران اشاره کرده و یادآور شد: «این مناطق همانطور که گفته شد، پتانسیل خوبی هم برای اجرای نمایش و جذب مخاطب دارد و علاوه بر اجراهای خیابانی، می‌توان در سالن فرهنگسرای بهاران اجراهای صحنه‌ای را نیز داشت.» وی همچنین عنوان داشت که این سازمان می‌تواند از برخی تولیدات که در فرهنگسراها به اجرا در می‌آیند، حمایت کنند.

«پیمان شریعتی» نیز در ادامه بیان داشت: «پراکندگی در اجراهای جشنواره از جمله نمایش‌های خیابانی، در دستورالعمل کار ما بود و تلاش داریم تنها گروه‌های نمایشی در مناطق مرکزی پایتخت اجرا نداشته باشند و همه مردم در مناطق مختلف در برگزاری جشنواره نمایش عروسکی مشارکت داشته باشند که این امر با توجه به فرهنگسراهای موجود می‌تواند، عملیاتی شود».

از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست‌ها، راه‌اندازی فعالیت کانون‌های نمایش در فرهنگسراهای بهاران و مهر بود و همچنین حضور اساتید تئاتری در فرهنگسرا و برگزاری کلاسهای نمایش و در نهایت تولید یک اثر نمایشی بود که مورد تایید قرار گرفت. «مرضیه برومند» در این نشست تاکید کرد: «باید نمایش را به همه جای پایتخت ببریم و اجرای آثار نمایشی در مرکز شهر نمی‌تواند باعثشود که همه درگیر تئاتر شوند. این کار بسیار سخت است اما باید از جایی شروع کنیم و جشنواره نمایش عروسکی بهترین زمان است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران _ مبارک از ۲۲ شهریور به مدت یک هفته با دبیری «مرضیه برومند» در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز