خبرگزاری کار ایران

اعتراض یک هنرمند جوان به ارشاد شهرستان بهمئی؛

امکانات به گروه‌های تئاتر نورچشمی اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۶۳

وفانیا: امور نباید به گونه‌ای پیش برود که هر گروهی هم‌فکر آقایان بود؛ امکان کار کردن پیدا کند و در نمایش‌ها شاهد تعریف و تمجید از مسئولان باشیم تا خوش‌شان بیاید.

هنرمندان جوان تئاتر شهرستان بهمئی در یاسوج نسبت به برخوردهای غیرفرهنگی و سیاسی مسئولان ارشاد استان با گروه‌های نمایشی اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا وفانیا که طی دو سال گذشته از سوی مسئولان استان با مشکلات زیادی برای اجرای آثار نمایشی مواجه شده استٰ گفت: قصد تخریب جریانی را ندارم و این موضوع به صورت کلی مطرح می‌شود. هدف از انتقاد همواره محرکی برای پیشرفت است و احساس می‌کنم رئیس جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرستان بهمئی می‌تواند از این تجربه‌ها بهره ببرد.

این کارگردان جوان؛ رفتار مسئولان در مواجه با هنرمندان را تبعیض‌آمیز و تحت تاثیر مسائل غیرمرتبط با حوزه فرهنگ دانست و اظهار داشت: ما از مسئولان ارشاد استان انتظار برخورد فرهنگی و رفتارهای تخصصی داشتیم اما متاسفانه به دلیل تداخل بی‌مورد مسائل سیاسی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری دچار خدشه شده و این احساس وجود دارد که ریاست ارشاد استان هم نقش زیادی در تصمیم‌گیری‌ها ندارد.

وی با ارائه توضیحات بیشتر در همین رابطه بیان کرد: تبعیض در اختصاص امکانات به گروه‌ها یکی از مواردی است که بیش از هر نکته‌ای به چشم می‌آید. رئیس انجمن نمایش با ریاست اداره ارشاد استان هم‌ دانشگاهی هستند و همین روابط موجب ایجاد رانتی شده که دست دیگران را از دریافت امکانات محروم می‌کند.

وفانیا یادآور شد: امور نباید به گونه‌ای پیش برود که هر گروهی هم‌فکر آقایان بود امکان کار کردن پیدا کند و در نمایش‌ها شاهد تعریف و تمجید از مسئولان باشیم تا خوششان بیاید.

این کارگردان که پیش از این برای اجرای نمایش «وصل یار» در شهرستان بهمئی دچار مشکل شده بود؛ با بیان تجربه آخر خود از سنگ‌اندازی‌های مسئولان گفت: رئیس اداره ارشاد استان که در شورای نظارت هم عضویت دارد؛ نمایش را بازبینی کرد و ایرادی در کار وجود نداشت. اما دقیقا یک روز بعد جلوی اجرای گروه را گرفتند تا احتمالا بتوانند موقعیت شغلی و اجتماعی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه جلوی کار دقیقه‌ی نود گرفته شد؛ تصریح کرد: رئیس ارشاد در توضیح دلایل این اتفاق گفت؛ نهادهای امنیتی با اجرای نمایش ما مخالفت کرده‌اند. این درحالی بود که ما تراکت‌های کار را پخش می‌کردیم و حتی شبکه دنا هم نمایش را تبلیغ می‌کرد.

وفانیا مخالفت‌های شخصی و سلیقه‌ای را دلیل مشکلات ناشی شده برای خود دانست و اضافه کرد: گویا نامه‌ای از سوی مسئولان ارشاد نوشته شده و در آن آمده که چون فلان شخص سیاسی در استان از نمایش گروه ما خوشش نیامده تا وقتی ما حضور داریم اجازه اجرا به این گروه داده نمی‌شود. حتی وقتی علیرضا روزگار که در تمام شهرهای استان خوزستان نمایش روی صحنه برده؛ قصد داشت در بهمئی کار کند؛ مسئولان جلوی فعالیت او را گرفتند.

این کارگردان جوان در پایان گفت: امیدوارم با تغییرات صورت گرفته در تهران؛ مشکلات ما در شهرهای کوچک برطرف شود. متاسفانه این روزها طوری شده که اگر مکان مناسبی برای اجرای نمایش وجود داشته باشد به نورچشمی‌ها اختصاص داده می‌شود و باندبازی وجود دارد. از سوی دیگر اگر نوع و شیوه اجرایی شما مطابق سلیقه‌ی آقایان نباشد اصلا اجازه اجرا دریافت نمی‌کنید و احتمال دارد به‌خاطر استفاده از یک کلمه انتقادی کار شما را متوقف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز