خبرگزاری کار ایران

گزارش یازدهمین روز برگزاری جشنواره تئاتر فجر؛

گروه استونی تماشاگران را منتظر گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۳۰

نمایش «هموریباس» که با تکیه برتوانایی‌های خارق العاده بازیگرانش در خلق تصویرو حرکت شکل گرفته به دلیل آزمایش تجهیزات ایمنی و میزانسن‌های پرخطر یک ساعت ونیم با تاخیر روی صحنه رفت.

ایلنا: از یازدهمین روز جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر درخشش بازیگر نوجوان بر صحنه کارگاه نمایش شب گذشته و در یازدهمین روز از برپایی جشنواره سی و دوم تئا‌تر فجر نمایش «دو بر یک به نفع بارسلونا» در حالی روی صحنه رفت که حضور یک بازیگر ۱۲ ساله و توانا در این نمایش تماشاگران را شگفت زده کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا شجری بازیگر دوازده ساله این نمایش که از شهر مشهد در جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر حضور دارد، در پایان اجرا، دقایق طولانی مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

نمایش «دو بر یک به نفع بارسلونا» با کارگردانی مهسا غفوریان که برگزیده جشنواره مناطق است، در بخش مسابقه مرور تئا‌تر ایران به اجرا در آمده است.

در این روز تمامی سالن‌های مجموعه تئا‌تر شهر مملو از تماشاگر بود و اجرای نمایش‌های «مده آ»، «طلسم صبحگل» و «ماضی استمراری» در این روز بیشترین تعداد تماشاگر را داشت.

از جمله رویداد‌های یازدهمین روز جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر حضور معاون هنری وزیر مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر در اغلب سالن‌های نمایش بود.

علی مرادخوانی و حسین طاهری در این روز ضمن بازدید از مجموعه‌های تئا‌تر شهر، تماشاخانه ایران شهر و خانه هنرمندان ایران و تالارهای حافظ و فردوسی به تماشای نمایش «کافه باله» کار کشور فرانسه نشستند.

قادر آشنا دبیر جشنواره سی و دوم فجر نیز با حضور در مجموعه تئا‌تر شهر و مشاهده فعالیت هنرمندان و دست اندرکاران این مجموعه هنری از نمایش «مده آ» دیدن کرد.

این در حالی است که در روزهای گذشته نیز نماینده سازمان ملل در ایران، مدیر حوزه هنری از نمایش‌های مجموعه تئا‌تر شهر دیدار کرده بودند.

وقوع چند تاخیر در اجرای نمایش‌های خانه هنرمندان و تالار حافظ، روز یازدهم از جشنواره تئا‌تر فجر را در خاطره‌ها ماندگار کرد.

نمایش «هموریباس» که با تکیه برتوانایی‌های خارق العاده بازیگرانش در خلق تصویرو حرکت شکل گرفته به دلیل آزمایش تجهیزات ایمنی و میزانسن‌های پرخطر یک ساعت ونیم با تاخیر و در ساعت ۱۹:۳۰ اجرا شد. اجرای دوم این گروه نیز
در ساعت ۲۲ روی صحنه رفت.

یکی از نکات قابل توجه در این روز، صبر و آرامش تماشاگران تالار حافظ بود که بدون اعتراض و ایجاد تنش در سالن انتظار حضور داشتند و پس از یک ساعت و نیم وقفه این نمایش را دیدند. اعتماد مردم به گروه نمایش و مسئولان سالن مثال زدنی بود.
در خانه هنرمندان ایران نیز نمایش مشترک ایران - سلونی با یک ساعت و ده دقیقه تاخیر اجرا شد. دلیل تاخیر این اجرا عدم حضور داوران اعلام شده بود در حالی که از ساعتی قبل تمامی گروه داوران در سالن اجرای این نمایش نشسته بودند.

استقبال تماشاگران از اجرای نمایش‌های تماشاخانه ایران شهر نیز به حدی بود که نزدیک به ۱۰۰ نفر از تماشاگرانی که برای دیدن دو نمایش «کافه باله» و «ازدواج اجباری» آمده بودند پشت درب‌های سالن ماندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز