خبرگزاری کار ایران

گفتگوی ایلنا با بازیگر ۱۲ ساله‌ای که تماشاگران را به وجد آورد؛

حمیدرضا شجری؛ چهره‌ی یازدهمین روز جشنواره تئاتر فجر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۴

شجری، دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان است و به تحصیل در رشته پزشکی و ادامه هم‌زمان فعالیت‌های تئاتری خود علاقه دارد. او تا امروز در سه نمایش و یک فیلم کوتاه داستانی به ایفای نقش پرداخته است.

ایلنا: یازدهمین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درحالی برگزار شد که مجموعه تئاترشهر شاهد به صحنه رفتن نمایشی با عنوان «۲ بر ۱ به نفع بارسلونا» از شهر مشهد و حضور یک بازیگر خردسال ۱۲ ساله بود که ایفای نقش او روی صحنه؛ مخاطبان را به وجد آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «۲ بر ۱ به نفع بارسلونا» کاری از مهسا غفوریان روز گذشته(۸ بهمن) در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به صحنه رفت و حمیدرضا شجری با ایفای نقش خود توانست نظر تماشاگران را جلب کند.

این هنرمند خردسال که دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان است، چندسال قبل توسط یکی از بستگان خود با گروه نمایشی آشنا شده و به جای فرشید تمری، یکی از هنرمندان شناخته شده تئاتر مشهد تست بازیگری می‌دهد و سرانجام با ایفای نقش در نمایش «اتللو به روایت بخشی» نخستین تجربه صحنه‌ای خود را از سر می‌گذراند.

شجری ۱۲ ساله تا امروز در سه نمایش و یک فیلم کوتاه داستانی بازی کرده و طبق گفته خود پس از بازگشت به مشهد باید برای حضور در تمرین‌های یک اثر نمایشی جدید نیز آماده شود.

این هنرمند درخصوص به خاطر سپردن دیالوگ‌ها و تمرین نمایش «۲ بر ۱ به نفع بارسلونا» به ایلنا گفت: حفظ کردن متن یک ماه طول کشید و دو ماه هم همراه گروه درگیر تمرین‌ها بودیم. کار با دیگر بازیگران برایم راحت بود و از لحظه‌های درگیری و دعواهای زن و شوهری مادر پدر خود در اجرا لذت بردم. ایفای نقش بازیگران مقابلم موجب می‌شد من هم نقش خود را بهتر ایفا کنم.

شجری در پاسخ به این سوال که علاقه دارد آینده حرفه‌ای خود را چطور پیش ببرد، اظهار داشت: به پزشکی علاقه زیادی دارم اما فعالیت‌های تئاتری را نیز در کنار آن ادامه می‌دهم. علاقه زیادی به همکاری با هم‌کلاسی‌های مدرسه در تئاتر‌های مدرسه ندارم و بیشتر دوست دارم در نمایش‌هایی که توسط افراد بزرگ‌سال کارگردانی می‌شود؛ بازی کنم.

وی به علاقه‌ خود در ارتباط با نگارش نمایش‌نامه اشاره کرد و بیان داشت: همیشه فکرهایی برای نوشتن داستان نمایش به ذهنم می‌رسد اما فعلا نمی‌توانم به آن‌ها اشاره کنم.

نمایش «۲ بر ۱ به نفع بارسلونا» نوشته و کارگردانی مهسا غفوریان روز گذشته در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

این اثر نمایشی روایت کننده زندگی یک زوج امروزی است که در آپارتمانی زندگی می‌کنند اما با یکدیگر مشکلاتی دارند که به جزئیات رفتاری شوهر و کم توجهی‌های هر یک از این زوج به یکدیگر بازمی‌گردد.

علاوه بر طراحی صحنه خوب و ایفای نقش اثرگذار بعضی از بازیگران این اثر، حضور حمیدرضا شجری در صحنه‌های مختلف گرمای خاصی به اجرا می‌داد و تماشاگران بیشتر منتظر حضور و ایفای نقش شیرین او روی صحنه بودند.

با توجه به راه زیادی که این بازیگر خردسال از مسابقات منطقه‌ای سپس استانی پشت سر گذاشته و امروز در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تهران خوش درخشیده است، شاید بتوان او را به عنوان یکی از گزینه‌های شایسته تقدیر در مراسم اختتامیه جشنواره محسوب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز