خبرگزاری کار ایران

نمایش «احساس آبی مرگ» در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود؛

امین میری: ماندلا گفت می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۰۸

قوه قضائیه با عوامل نمایش احساس آبی مرگ همکاری کامل داشته و دارد. / برای نخستین بار در زاهدان شاهد حضور ولی دم و خانواده متهم در سالن نمایش بودیم که تاثیر بسیار خوبی بر هر دو خانواده گذاشت.

ایلنا: امین میری(کارگردان نمایش احساس آبی مرگ) از تصمیم خود برای اجرای این اثر نمایشی در تماشاخانه سنگلج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند جوان که از سال گذشته تا امروز نمایش خود را برای کمک به نوجوانان کانون اصلاح تربیت روی صحنه برده ضمن اعلام خبر اجرای " احساس آبی مرگ " در تماشاخانه سنگلج گفت: زمانی که این اثر را در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌کردیم؛ مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی برای دیدن کار به سالن آمد و شاهد بود این نمایش همچنان تماشاگر دارد و می‌تواند به اجرا ادامه دهد. به همین علت ما نیز از ایشان درخواست کردیم تا امکان ادامه اجرا در سالنی دیگر را برای گروه فراهم کند و آقای آشنا قول همکاری داد.

وی افزود: مجموعه تئاترشهر درخواست زیادی دارد و اجرا در سالن‌های آن عملا برای ما امکان‌پذیر نیست. برای دریافت سالن‌های ایرانشهر هم که شهرت نداشتیم و برای گرفتن سالن حافظ هم پولی در بساط نبود. به همین خاطر با مسئولان تماشاخانه سنگلج وارد گفتگو شدیم که به لطف همکاری و کمک‌های آقای گله‌دارزاده، خانم مقتدی مدیر تماشاخانه و آقای آشنا؛ امکان اجرا فراهم شد و نمایش را از ۲۰ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در این محل روی صحنه می‌بریم.

کارگردان نمایش " احساس آبی مرگ " همچنین در ارتباط با تجربه‌ روی صحنه رفتن اثر در دیگر استان‌های کشور گفت: پس از پایان اجراها در فرهنگسرای ارسباران به زاهدان سفر کردیم و چهارشب در این شهر اجرا داشتیم که تجربه بسیار خوبی بود و نتایج مثبتی در جهت کمک به نوجوانان کانون در پی داشت. برای نخستین بار در این شهر شاهد حضور ولی دم و خانواده متهم در سالن نمایش بودیم که تاثیر بسیار خوبی بر هر دو خانواده گذاشت.

او تصریح کرد: طی گفتگوهای صورت گرفته با مسئولان ستاد دیه، اداره کل دادگستری و اداره ارشاد استان زاهدان شرایطی فراهم شد تا عواید حاصل از اجرا برای رهایی دو نوجوان نیازمند دیه اختصاص یابد.

میری همچنین درخصوص تغییرات ایجاد شده در نمایش " احساس آبی مرگ " پس از پشت سر گذاشتن تجربه‌های متفاوت اظهار داشت: نمایش از نظر محتوایی و فرم اجرا تغییراتی شاهد بوده و بعضی میزانسن‌ها حذف شده است. همچنین از نظر محتوایی و داستانی بعضی پرونده‌هایی که در نمایش مطرح شده بود را کنار گذاشتیم تا مخاطب ارتباط بیشتر و بهتری با اثر برقرار کند.

این کارگردان ضمن ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت " صابر " از ایجاد شبهه‌هایی درخصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی سخن گفت و بیان کرد: شایعاتی در این ارتباط مطرح شده بود که فلانی برای خود خانه خریده و مسائلی از این دست که اصلا درست نیست و تمام وجوه دریافتی در حساب بانکی به امانت گذاشته شده که بسته است و تنها وکیل این نوجوان امکان دسترسی به آن را دارد. در حال حاضر همچنان با ولی دم در حال گفتگو هستیم تا به امید خدا موانع برطرف شود و شرایط رهایی این نوجوان به وجود بیاید، اما کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان دارد.

وی به آزادی یک نوجوان محکوم به اعدام با منابع جمع شده برای کمک به صابر اشاره کرد و اظهار داشت: تنها در یک مورد پول‌های جمع‌آوری شده برای نجات یک دختر نوجوان به نام " سوگند " مورد استفاده قرار گرفت. بخشی از این پول به صورت امانی توسط وکیل در اختیار خانواده او قرار گرفت و موجب جلب رضایت ولی دم شد. در نتیجه این دختر که در شرایط اجرای حکم قرار داشت نجات پیدا کرد و پول پرداخت شده بعدا بار دیگر به محل اصلی بازگردانده شد. البته درخواست‌های مشابه دیگری هم داشتیم که مخالفت شد.

این هنرمند با تاکید بر اینکه گروه علاقه دارد در صورت فراهم شدن شرایط به دیگر نقاط ایران سفر کند، در خصوص همکاری قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه با گروه همکاری کامل داشته و دارد، بر همین اساس موفق شدیم این نمایش را در کانون اصلاح تربیت که زیر نظر سازمان زندان‌ها قرار دارد اجرا کنیم و در حال رایزنی هستیم تا ریاست سازمان زندان‌ها برای تماشای نمایش ما به تماشاخانه سنگلج بیاید. همچنین در تلاش هستیم تعداد زیادی از قضات دادگستری را برای تماشای این اثر به سنگلج دعوت کنیم.

میری در انتها به جمله‌ای از نلسون ماندلا رهبر آزادیخواه آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: ماندلا نمونه بارزی از انسانی است که در عصر ما زندگی کرد و گفت می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم، امیدوارم نمایش ما بتواند تاثیر مثبتی بگذارد. خوشبختانه این نمایش توانسته رضایت اقشار مختلف از جمله مخاطبان تئاتر و تماشاگران را به همراه قضات، وکلا، مدیران سازمان‌ها و نهادهای گوناگون را در کنار ولی دم و خانواده‌های متهمان جلب کند که بسیار از این بابت خوشحالم.

نمایش احساس آبی مرگ آذر و دی ماه پیش رو ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج میزیان علاقه‌مندان به هنر نمایش و فعالیت‌های خیرخواهانه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز