خبرگزاری کار ایران

با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه تهران؛

خانه تئاتر خواستار بازگشایی «مرکز تئاتر مولوی» شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۴

مرکز تئا‌تر مولوی از ابتدای سال ۹۲ هیچ فعالیت جدی تئاتری را تجربه نکرده و آخرین نمایش‌های دانشجویی که در این سالن روی صحنه رفته به ماه‌های پایانی سال ۹۱ بازمی‌گردد.

ایلنا: هیات مدیره خانه تئاتر در پی تعطیل شدن تالار مولوی برای تعمیرات بیانیه‌ای را درباره بازگشایی مجدد تالار منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، تالار مولوی از شش ماه پیش به بهانه تعمیر تعطیل شد و هنوز هیچ نشانه‌ای از تعمیراتی که قرار بود حدود یک ماه پیش در این تالار برای فعالیت دوباره آن انجام شود، دیده نمی‌شود. هیات مدیره خانه تئاتر از آنجا که این تعطیلی به درازا کشیده درباره بازگشایی مجدد تالار مولوی بیانیه ای را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

ریاست محترم دانشگاه تهران
فرزانه گرانقدر آقای دکتر فرهاد رهبر

با احترام و با خرسندی از وظیفه سترگ فرهنگی، علمی بزرگی که به عهده دارید. خانه تئاتر ایران که تنها نماینده مردمی و غیر دولتی در تئاتر کشور می‌باشد وظیفه‌ی خود می‌داند در گزارشی موخر درخواست خود را در رابطه با بازگشایی مجموعه‌ی تالار مولوی به شما بدهد.

تالار مولوی از آغاز دهه چهل یکی از بزرگترین مراکز پیشگام هنر مدرن و متعهد تئاتر بوده و در رشد و توسعه تئاتر ایران تأثیر به سزایی داشته، تا آنجا که هرگز از نوپویی تئاتر جهان واپس نمانده است.

در پایان لازم به ذکر است که بزرگترین هنرمندان تئاتر کشور ما از این مرکز و در این مرکز، رشد کرده و از شخصیت‌های ماندگار هنر ما بوده‌اند و این کاروان بی‌بدیل همواره ادامه داشته است و تئاتر دانشجویی بزرگترین تجربیات آغازین خو را در این مجموعه به چالش گرفته است.

با این گزارش کوتاه جایگاه با ارزش این تالار و کاربرد تاریخی آنرا در رشد و توسعه تئاتر تأکید می‌کنیم و از سوی جامعه تئاتر ایران تقاضای بازگشایی هرچه سریعتر این مجموعه را از شما داریم.

لازم به ذکر است که مرکز تئا‌تر مولوی از ابتدای سال ۹۲ هیچ فعالیت جدی تئاتری را تجربه نکرده و آخرین نمایش‌های دانشجویی که در این سالن روی صحنه رفته به ماه‌های پایانی سال ۹۱ بازمی‌گردد. این مرکز طبق گفته مدیریت مجموعه و دیگر مسئولان نیازمند دریافت منابع مالی(چیزی حدود ۲۰۰میلیون تومان) برای بازسازی سیستم برق‌کشی فرسوده و ارائه خدمات بهتر به مخاطبان و تماشاگران در فضایی ایمن است که متاسفانه این منابع از سال گذشته تا امروز اختصاص پیدا نکرده و سعید اسدی مدیریت مجموعه تاکید دارد شرایط به جایی رسیده که ضمانتی برای حفظ امنیت هنرمندان و مخاطبان حاضر در سالن وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز