درپی گفتگوی ایلنا با مدیر روابط عمومی خانه تئاتر صورت گرفت؛
توضیح سازمان تامین اجتماعی درخصوص عدم صدور دفترچه بیمه جدید

سازمان تامین اجتماعی درحالی نسبت به مصاحبه مورد نظر واکنش نشان داده که هیچ توضیحی درباره یکی از بخشهای مهم گفتگو یعنی " نادرستی قطع بیمه افراد زیر پوشش به بهانه بدهی دولت " ارائه نشده است.
ایلنا: سازمان تامین اجتماعی با ارسال توضیحی؛ به گفتگوی خبرگزاری ایلنا با مدیر روابط عمومی خانه تئاتر و انعکاس ادامه مشکلات هنرمندان برای دریافت دفترچه بیمه واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن این جوابیه آمده است: عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان «صدر دفترچه بیمه برای متقاضیان متوقف شده است» مورخ ۲۷/۷ / ۹۲ به استحضار میرساند، ارائه خدمات بیمهای و درمانی به هنرمندان و نویسندگان از افتخارات سازمان تامین اجتماعی است و هنرمندان و نویسندگان با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات تامین اجتماعی بهرهمند میشوند.
استفاده کنندگان از این قانون بخشی از حق بیمه را شخصاً پرداخت میکنند و ما به التفاوت حق بیمه این عزیزان نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداخت میوشد.
به دنبال تاخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلانی در پرداخت ما به التفاوت حق بیمه هنرمندان و نویسندگان و ایجاد بدهی در این حوزه، سازمان تامین اجتماعی به ناچار محدودیتهای مقطعی در رابطه با پذیرش افراد جدید ایجاد کرد.
درحال حاضر با حصول توافقات اولیه و پرداخت بخشی از بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدودیتهای ایجاد شده نیز درحال رفع است و هنرمندان و نویسندگان مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطابق با روال معمول میتوانند از خدمات تامین اجتماعی بهرهمند شوند.
علیایحال بروز این مشکل ناشی از عدم پرداخت حق بیمه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و سازمان تامین اجتماعی برای خدمت رسانی به هنرمندان و نویسندگان از هیچ گونه همراهی و کمکی دریغ نمیورزد و امیدواریم با عمل کردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعهدات خود در قبال این عزیزان شاهد تداوم خدمت رسانی تامین اجتماعی به هنرمندان باشیم.
توضیح ایلنا:
پاسخ سازمان تامین اجتماعی درخصوص قطع بیمه هنرمندان توسط این سازمان به دلیل اختصاص دیرهنگام منابع مورد نظر و کمکاری وزارت ارشاد درحالی صورت میگیرد که یکی از بخشهای مهم مصاحبه موردنظر و اصولا سخن نویسندگان، هنرمندان و روزنامهنگاران، ناظر بر این امر است که یک سازمان خدمات عمومی و اجتماعی نباید با رویکرد کاسبکارانه، خدمترسانی به افراد تحت پوشش را منتفی کند چراکه ادامه این روند چیزی جز صدمه برای بیمهشدگان را در میان ناهماهنگیهای گوناگون نهادهای صاحب قدرت و نفوذ در پی نخواهد داشت.
از این رو که گروهی آسیبپذیر به نهادهایی همچون سازمان تامین اجتماعی تکیه کرده و این نهاد را به عنوان پشتیبان و حامی خود میبینند، انتظار میرود سازمان مورد نظر نگاه مسئولانهتری در قبال این اقشار داشته باشد، نه اینکه هر بار به بهانههای گوناگون موجبات نگرانی و دلسردی افراد تحت پوشش را فراهم کند.