خبرگزاری کار ایران

اعتراض پکن به سیاست چین‌هراسی آمریکا در سریلانکا

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۲۴۰

پکن به دنبال اظهارات مقامات واشنگتن درباره لزوم انتخاب‌های دشوار اما ضروری توسط سریلانکا درباره روابط با چین به این اقدام ارعاب‌آمیز آمریکا اعتراض کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پس از آنکه واشنگتن اعلام کرد سریلانکا در زمینه روابط با چین باید انتخاب‌های دشوار اما ضروری داشته باشد، پکن این اقدام آمریکا را ارعاب علیه سریلانکا توصیف و به آن اعتراض کرد.

اعتراض چین در آستانه سفر «مایک پمئو»، وزیر خارجه آمریکا به سریلانکا در چارچوب سفر آسیایی با هدف مقابله با نفوذ روز‌افزون چین در منطقه مطرح شده است.

سفارت چین شامگاه گذشته -دوشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به شدت با فرصت‌طلبی آمریکا از سفر پمپئو برای دخالت در روابط بین چین و سریلانکا  و اعمال فشار بر این کشور و ارعاب آن مخالف هستیم.»

در این بیانیه آمده است: «روابط چین و سریلانکا به دو هزار سال قبل برمی‌گردد و دو کشور به طرف سومی برای دیکته شروط نیاز ندارند.»

چین میلیاردها دلار در پروژه‌های زیربنایی در سریلانکا در چارچوب طرح «کمربند و راه» ‌سرمایه‌گذاری کرده و هدف آن اتصال آسیا و اروپا و ماورای آن‌هاست که البته باعث نگرانی هند و آمریکا شده است.

سفر پمپئو به سریلانکا و سپس مالدیو‌ بخشی از تلاش برای مقابله با سلطه اقتصادی چین در کشورهای کوچک‌تر تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز