خبرگزاری کار ایران

طرح ترامپ برای برکناری رئیس اف‌بی‌آی یک روز پس از انتخابات

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۱۴

رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی موضوع برکناری مدیر دفتر تحقیقات فدرال پس از انتخابات به دلیل عدم ارائه اطلاعات به وی پیش از برگزاری انتخابات است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی موضوع برکناری مدیر دفتر تحقیقات فدرال پس از انتخابات به دلیل عدم ارائه اطلاعات به وی پیش از برگزاری انتخابات است.

روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برکناری «کریستوفر رای»، مدیر دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) یک روز پس از انتخابات به دلیل عدم ارائه اطلاعات در هفته‌های آخر پیش از انتخابات است.

به گزارش این روزنامه، گفت‌و‌گوها بین ترامپ و معاوان ارشدش به دنبال انتقاداتی صورت گرفته که از رای و «ویلیام بار»، دادستان کل به دلیل عدم تحقق تمایل ترامپ برای آغاز تحقیقات رسمی در مورد «جو بایدن»، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری و پسرش «هانتر بایدن» مطرح شده است.

این روزنامه تاکید که ترامپ گفته خواستار تدابیری مشابه اقدامات قبل از انتخابات ۲۰۱۶ است که «جیمز کومی»، رئیس اف‌بی‌آی در دوره نامزدی «هیلاری کلینتون» و ارائه اطلاعاتی درباره استفاده وی از سرور ایمیل خصوصی در زمان تصدی پست وزارت خارجه اتخاذ کرد.

داده‌های نظرسنجی سال ۲۰۱۶ نشان داد که بیانیه کومی که فقط ۱۱ روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد که این امر برتری کلینتون نسبت به ترامپ در روز انتخابات را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

واشنگتن پست نوشت: «ترامپ معتقد است کریستوفر رای یکی از بدترین افرادی است که انتخاب کرده است. وی همچنین در گفت‌وگوهای داخلی از مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید و همچنین دان اسکاوینو، مشاور ارشد خود نیز انتقاد کرد.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز