خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهداشت جهانی:

نمی‌توانیم منظر واکسن کرونا بمانیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۶۶۸

رئیس سازمان بهداشت جهانی خواستار عدم انتظار برای کشف واکسن ویروس کرونا و توسل به ابزار موجود برای نجات جان انسان‌ها شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «تدروس آدهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی در نشست مجازی با کمیته غرب اقیانوس آرام وابسته به این سازمان بر لزوم استفاده از امکانات موجود برای نجات جان مبتلایان ویروس کرونا تاکید کرد و خواستار عدم انتظار کشف واکسن این ویروس شد.

ادهانوم گفت: «امیدوار هستیم که واکسن آماده شده و اثر‌گذار و ایمن باشد و همه کشورهای منطقه امکان دسترسی به آن را داشته باشند. اما با این وجود نمی‌توانیم منتظر کشف واکسن بمانیم زیرا لازم است جان مبتلایان با امکاناتی که در حال حاضر فراهم است نجات داده شود و ما باید با وجود آزمایش‌های فراوان ویروس کرونا را مهار کنیم.»

وی با بیان اینکه دو عنصر اصلی برای غلبه بر ویروس کرونا اتحاد‌ و همبستگی است، تاکید کرد: «اگر در راستای منافع شخصی خود تلاش کنیم، به ویروس اجازه شیوع بیشتری می‌دهیم، اما اگر با یکدیگر تلاش کنیم، می‌توانیم بیماری را مهار کنیم.»

 رئیس سازمان بهداشت جهانی ابراز اطمینان کرد که این بیماری به پایان خواهد رسید اما آخرین مورد پاندمی نخواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در زمینه بهداشت از سراسر جهان خواست که برای پاندمی بعدی آماده باشند.

ادهانوم گفت: «این ویروس یک سال است که برای ما کاملا ناشناخته است. از بسیاری از کشورهای غرب اقیانوس آرام بازدید کردم و نتوانستم چنین وضعیتی را تصور کنم. جهان تغییر بسیاری کرده است، زیرا پاندمی بر سیستم‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذاشته است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز