خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با ایلنا:

چگونگی توزیع واکسن آنفولانزا را پیگیری می‌کنم/ درباره قاچاق واکسن به رئیس کمیسیون بهداشت نامه می‌نویسم/ رؤسای بیمارستان‌های تهران نگران کادر درمان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۴۵۳

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای عنوان کرد: گفته شده حدود ۱۴ میلیون واکسن دیگر آنفولانزا قرار بود وارد شود؛ اما تا این زمان که من و شما صحبت می‌کنیم هنوز وارد کشور نشده است.

همایون سامه‌یح بخت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت واردات واکسن آنفولانزا گفت: طبق آخرین گفت‌وگوها و پیگیری‌هایی که در رابطه با واکسن آنفولانزا صورت گرفته است، می‌توانم بگویم که حدود ۲ میلیون واکسن وارد شده که قرار است به صورت ارزان در اختیار کسانی قرار گیرد که نیاز به این واکسن دارند و جزء قشر حساس هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، خانم‌های باردار، اشخاص بالای ۶۵ سال و اطفال در گروه دریافت‌کننده واکسن آنفولانزا قرار می‌گیرند‌.

وی ادامه داد: صحبت دیگری که صورت گرفته این است که قرار است تعدادی دیگر واکسن وارد شود، اما به قیمت واقعی از طریق داروخانه‌ها در اختیار عموم قرار گیرد.

سامه‌یح بخت‌آبادی ادامه داد: فکر می‌کنم حدود ۱۴ میلیون واکسن دیگر قرار بود وارد شود؛ اما تا این زمان که من و شما صحبت می‌کنیم، هنوز وارد کشور نشده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی  مبنی بر این‌که ساز و کارهای مختلفی برای واگذاری واکسن از سوی نهادها برای توزیع واکسن  مطرح می‌شود که موجب سردرگمی افراد شده است آیا کمیسیون به مسئله ورود، خواهد کرد، اظهار داشت: قطعاً به شخصه این موضوع را در کمیسیون بهداشت مطرح و پیگیری می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه‌ها در وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت زیاد است که یکی از آنها هم همین مسئله واکسن است که امیدوارم هرچه زودتر حل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت بهداشت مشکلات زیادی دارد، عنوان کرد: جلسه‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور روسای ۳ دانشگاه و روسای تمام بیمارستان‌های بزرگ تهران همچون امام حسین، طالقانی، حضرت رسول و تعدادی دیگر داشتیم که تمامی آن‌ها دغدغه کادر درمان را داشتند.

وی ادامه داد: دغدغه‌ دیگری که در این جلسه مطرح شد، اختصاص آن  یک میلیون دلاری بود که باید به وزارت بهداشت داده ‌می‌شد اما متاسفانه بخش کمی از آن را دادند  و مابقی آن مانده است که این مسئله را امیدوارم هرچه زودتر حل شود.

این عضو کمیسیون بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود واکسن آنفولانزا قاچاق شده است آیا مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند یا خیر گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنم و به رئیس کمیسیون بهداشت نیز نامه‌ای در این خصوص خواهم نوشت که می‌دانم صددرصد ایشان هم چنین موضوعی را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز