خبرگزاری کار ایران

مجلسی در گفت‌وگو با ایلنا:

ابتلای ترامپ به کرونا یا واکسن آن، در حد «سوپرایز اکتبر» نیست/ طولانی شدن دوران نقاهت، برای جمهوری‌خواهان هزینه دارد/ چین اولین محور سخنان ترامپ پس از مرخصی

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۱۸۸

تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: سورپرایز اکتبر احتمالاً از خاورمیانه با محوریت عراق و در خلیج فارس با محوریت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به دنیا مخابره خواهد شد.

«فریدون مجلسی» تحلیلگر مسائل آمریکا در تشریح پیامدهای ابتلای ترامپ به کرونا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مساله ابتلای ریاست جمهوری ایالت متحده به کووید ۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان نیروی زمینی آ‌مریکا یکی از موضوعاتی است که برخی از تحلیلگران و حتی نخبگان سیاسی حاضر در واشنگتن، آن را یک دورغ بزرگ می‌دانند؛ چراکه ترامپ در طول این چهار سال به حدی در اظهاراتش دروغ گفته یا آشکارا عرف‌ها و قوانین را زیر پا گذاشته است که پس از اعلام بیماری‌اش، بسیاری از روزنامه‌نگاران و سیاسیون این خبر را دروغ و حیله سیاسی قلمداد کردند. پس از اعلام خبر ابتلای او به کرونا بسیاری از کاربران فضای مجازی برای او آرزوی مرگ کردند که چند ساعت بعد توئیتر اعلام کرد حساب کاربری کسانی که آرزوی مرگ ترامپ را منتشر کنند، به صورت خودکار تعلیق می‌شود. این دقیقا همان همسوئی با نظام سرمایه‌داری است که حالا در حال نقض اصل یکم قانون اساسی ایالات متحده (آزادی بیان) است.

وی ادامه داد: معتقدم که خبر ابتلای ترامپ به کرونا دروغ نیست بلکه او در آستانه مهم‌ترین انتخابات تاریخ ریاست جمهوری ایالات متحده قرار دارد و برای او حتی یک ساعت هم به اندازه چندین روز ارزش دارد. به همین دلیل فکر نمی‌کنم که او بتوان یا اینکه توان تحمل پیامد چنین دروغی را داشته باشد اما مساله اینجاست که او علاوه بر دفاع از روند مقابله با کرونا و تمسخر در مورد استفاده از ماسک، حالا گرفتار همین ویروس شده است که به نوعی برای او یک امتیاز منفی به حساب می‌آید. بدون تردید اگر او از بیمارستان مرخص شود، به سرعت در اولین اظهارنظر خود چین را به دلیل ابتلایش به کرونا مورد خطاب و تهدید قرار خواهد داد اما مساله اینجاست که او فعلا سعی دارد با بزرگنمایی ابتلای خود و انتقالش به بیمارستان به مردم ثابت کند که او واقعا به این بیماری دچار شده است تا جلوی هرگونه شایعه را بگیرد. بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، داروهای مختلفی به ترامپ تزریق شده و نگهداری از او در سطح بالایی ادامه دارد اما برخی‌ها معتقدند که بستری شدن او در بیمارستان همان «سورپرایز اکتبر» است. برخی دیگر معتقدند که ترامپ با طراحی و پیاده‌سازی این سناریو به دنبال آن است تا بتواند خود را بیمار نشان دهد تا رونمایی از واکسن کرونا را به عنوان سورپرایز اکتبر به افکار عمومی تزریق کند که اگر این تحلیل درست باشد، بدون شک ترامپ و همسرش جزو اولین نفرهایی خواهند بود که این واکسن را تست می‌کنند.

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: معتقدم که سورپرایز اکتبر، مساله ابتلای ترامپ به کرونا یا رونمایی از واکسن کرونا نیست و حتی می‌توانم بگویم که این سورپرایز از داخل خاک آمریکا به جهان مخابره نخواهد شد، بلکه می‌تواند در خاورمیانه یا حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شود. معتقدم که واکسن کرونا و مسائلی از این قبیل در حد و اندازه سورپرایز اکتبر نیست و به همین دلیل می‌گویم که احتمال دارد این سورپرایز در خاورمیانه با محوریت عراق و در خلیج‌فارس با محوریت عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی رونمایی شود. توجه داشته باشید که ترامپ قبل از ورود به بیمارستان اختیارات خود را به معاونش یعنی «مایک پنس» تفویض نکرده، که این اوضاع نشان می‌دهد همه چیز فعلاً تحت کنترل او قرار دارد. این مساله نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد ترامپ طی روزهای آینده به کاخ‌ سفید برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری معتقدند که او به زودی وارد کاخ‌ سفید می‌شود اما مساله اینجاست که اگر او مجبور باشد حدود ۱۴ روز برای طی دوران نقاهتش در قرنطینه باشد، بدون تردید زمان بسیار کمی برای مقابله با جو بایدن خواهد داشت. درست است که بایدن اعلام کرده که اگر ترامپ بستری شود و نتواند وارد رقابت‌ها شود او هم کمپینش را تعطیل می‌کند اما همین عدم حضور او می‌تواند برای جمهوری‌خواهان هزینه‌زا باشد. اگر بیماری او بر اساس داده‌هایی که پزشکانش اعلام کردند پیشروی نکند و در همان سطح بماند، احتمالا طی روزهای آینده مرخص خواهد شد اما بدبینی که مردم نسبت به او دارند از موضوعاتی است که باعث می‌شود ترامپ و کمپینش با مسائل مختلفی روبه‌رو شوند. بر این باورم که او طی روزهای آینده با مردم کشورش سخن خواهد گفت و سعی می‌کند به هر صورت که شده حال عمومی خود را مناسب جلوه دهد اما به هر ترتیب فضا همچنان مبهم و غبارآلود است و نمی‌توان تحلیلی دقیق در مورد انتهای این روند ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز