خبرگزاری کار ایران

سخنرانی اشرف غنی در مجمع عمومی سازمان ملل:

اولویت اصلی دولت افغانستان دستیابی به صلح است

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۷۳۰

رئیس‌جمهوری افغانستان طی سخنرانی ویدئویی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستیابی به صلح را اولویت اصلی و مهم دولت خود عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان طی سخنرانی ویدئویی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستیابی به صلح را اولویت اصلی و مهم دولت خود عنوان کرد.

وی با اشاره به مذاکرات بین‌الافغان که در دوحه در حال برگزاری است، خواستار آتش‌بس با طالبان شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، غنی تصریح کرد که حمایت سازمان ملل از افغانستان در جریان مذاکرات با طالبان «بسیار حیاتی» است.

 

وی افزود: «نقش سازمان ملل، شرکا و متحدان بین المللی ما در حالی که تیم مذاکره کننده ما در دوحه مقابل طالبان نشسته بسیار مهم است. مردم افغانستان در این گفت‌وگوها یک اولویت روشن و فوری دارند: آتش‌بس. پایان فوری خشونت‌ها بیش از هر چیز دیگر به ما فرصت پیشرفت می دهد».

غنی همچنین گفت: «اما این کافی نیست. باید برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان به ریشه مشکل تروریسم که منطقه ما را به آتش کشیده است، بپردازیم و به آن به عنوان یک مشکل و تهدید جهانی رسیدگی کنیم».

مذاکرات نمایندگان دولت افغانستان و طالبان از شنبه گذشته در دوحه آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز