خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی ولیعهد ابوظبی و رئیس‌جمهوری فرانسه/کشف یک بسته حاوی سم ارسالی به آدرس رئیس‌جمهوری آمریکا/ اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از سوی واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۴۸۴

گفت‌وگوی ولیعهد ابوظبی و رئیس‌جمهوری فرانسه، کشف یک بسته حاوی سم ارسالی به آدرس رئیس‌جمهوری آمریکا و اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از سوی واشنگتن از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دپارتمان ایمنی عمومی دانشگاه پرینستون شامگاه شنبه دستور تخلیه کتابخانه «فایراستون»، دانشکده موزه هنر و دانشکده چپل را در پی تهدید به بمب‌گذاری صادر کرد.

- پلیس بلاروس صدها معترض را امروز -‌شنبه- در مینسک بازداشت کرد.

- رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که برخی احزاب می‌خواهند مانع از رشد این کشور شوند و در پی مشکل‌تراشی در داخل هستند.

- ولیعهد ابوظبی و رئیس‌جمهوری فرانسه شامگاه شنبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

- وزیر خارجه آمریکا پیشین آمریکا، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور را دارای غریزه استبدادی دانست.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هیأت این کشور در کنفرانس عمومی آژانس انرژی اتمی در وین، بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود.

- شبکه خبری «‌سی‌ان‌ان» از کشف یک بسته حاوی سم که به آدرس رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شده بود، خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که هفته آینده نامزد مورد نظر خود برای جانشینی قاضی فقید دیوان عالی این کشور را اعلام می‌کند.

- وزیر خارجه آمریکا هم‌زمان با تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، طی اظهاراتی مضحک، مدعی تمایل واشنگتن به در پیش گرفتن راهکار دیپلماتیک شد.

- وزیر خارجه آمریکا شامگاه شنبه به وقت محلی، در اقدامی مغایر با درخواست‌های جامعه‌بین‌الملل، بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد.

- نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادعای آمریکا مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه را باطل و پوچ خواند.

- معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، اقدام غیرقانونی آمریکا در خصوص اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را غیرقانونی خوانده و تصریح کرد که واشنگتن خود را تحقیر می‌کند.

- نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد، تاکید کرد که به‌رغم ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، این تحریم‌ها همچنان لغو شده باقی می‌ماند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز