خبرگزاری کار ایران

واکنش دیوان بین‌المللی کیفری به تحریم آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۴۸۳

دیوان بین‌المللی کیفری در بیانیه‌ای تحریم آمریکا علیه مقام‌های این سازمان را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول و بی‌سابقه خواند.

به گزارش ایلنا، «او گون کان» رئیس مجمع کشورهای عضو دادگاه کیفری بین‌المللی چهارشنبه طی بیانیه‌ای در واکنش به تحریم آمریکا علیه مقام‌های این سازمان اعلام کرد که این اقدام‌های بی‌سابقه و غیر قابل قبول علیه یک سازمان بین‌المللی مبتنی بر معاهده را به شدت رد می‌کنم.

وی با انتقاد شدید از رویکردهای آمریکا افزود که اقدام‌های این کشور تنها در جهت تضعیف تلاش مشترک ما برای مبارزه با مصونیت از جنایات دسته جمعی است. 

او گون کان با تاکید بر این‌که دیوان یک نهاد قضایی مستقل و بی‌طرف است، تصریح کرد که به زودی جلسه دفتر مجمع برای بررسی اقدام‌ تحمیلی آمریکا و حمایت از دیوان برگزار می‌شود. 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که واشنگتن تحریم‌هایی را علیه «فاتو بنسودا»، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در پی تحقیقاتش در زمینه جنایت‌های سربازان آمریکایی در افغانستان اعمال می‌کند.

وی افزود که دیگر کسانی هم که در این پرونده به بنسودا کمک می‌کنند، مشمول این تحریم‌ها و همچنین محدودیت‌های روادید می‌شوند.

پمپئو گفت: «امروز قدم دیگری برمی‌داریم چراکه متاسفانه دیوان کیفری بین‌المللی همچنان آمریکایی‌ها را هدف قرار می‌دهد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز