خبرگزاری کار ایران

در آستانه سفر پمپئو به خارطوم؛

اعلام موضع مخالف سودان با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۰۷۲

ائتلاف حاکم سودان به همراه نخست‌وزیر این کشور موضع یکسانی را در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، ائتلاف حاکم سودان به همراه «هبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور بر موضع یکسان خود در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

این توافق در نشست مشترک بین نخست‌وزیر و شورای مرکزی نیروهای آزادی و تغییر در ائتلاف حاکم ساعاتی پیش از ورود «مایک پومپئو» ، وزیر خارجه آمریکا به خارطوم در راستای سفر منطقه‌ای خود برای عادی‌سازی روابط  با اسرائیل حاصل شد.

در بیانیه نیروهای آزادی و تغییر آمده است: «نشست مذکور بر موضع سودان در قبال موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل و حق مردم فلسطین در اراضی  خود و زندگی آزاد و با عزت تاکید می‌کند.»

منابع آگاه گزارش دادند که ائتلاف حاکم سودان از نخست‌وزیر این کشور خواسته که موضع خود را در قبال عادی‌سازی در نشست با وزیر خارجه آمریکا اعلام کند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است که نشست با نخست‌وزیر سودان موضوعاتی چون سفر پمپئو ، نخست‌وزیر اتیوپی و وزیر خارجه عربستان را بررسی و از موفقیت دولت انتقالی در عرصه دیپلماسی تقدیر کرده است.

همچنین بر اهمیت ادامه گفت‌و‌گو با آمریکا درباره روابط مشترک و لغو نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و حل اختلافات درباره سد النهضه تاکید شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز