خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل گزارش داد:

۱۲۰ کشته و زخمی در حمله مسلحانه به منطقه دارفور

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۹۱

دفتر اموربشر دوستانه سازمان ملل از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر در حمله مسلحانه روز شنبه به اقلیم دارفور در سودان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل شامگاه گذشته -یکشنبه- اعلام کرد که گزارش‌هایی را دریافت کرده است مبنی بر اینکه در حمله مسلحانه روز شنبه به اقلیم داروفور در سودان بیش از ۶۰ نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

در این بیانیه آمده است که حمله مسلحانه به روستای «مستری» در غرب دارفور اتفاق افتاده که یکی از حلقه‌های موجود در سلسله حوادث امنیتی هفته گذشته است. 

منبع این گزارش‌ها مشخص نشده است و دولت سودان نیز هنوز هیچ واکنشی نسبت به این حادثه نشان نداده است. 

خبرگزاری رسمی سودان روز گذشته به نقل از دولت این کشور اعلام کرد که نیروهای مشترک در برخی دستگاه‌های امنیتی در منطقه دارفور به دلیل از سرگیری خشونت مستقر خواهند شد.

«عبدالله حمدوک»، نخست وزیر سودان در نشست با هیئتی از بانوان دارفور  در خارطوم اعلام کرد که این نیروها در ایالت‌های پنج‌گانه برای حفاظت از مردم و امنیت در فصل کشاورزی مستقر خواهند شد. 

شورای امنیت و دفاع سودان به دنبال نشست روز گذشته بر اهمیت استفاده از قدرت قانونی لازم برای حفظ جان و دارایی‌های مردم و توقف همه حوادث امنیتی و مقابله با اعمال غیر قانونی تاکید کرد. 

شاهدان عینی روز شنبه نیز از حمله مسلحانه یکی از گروه‌های ناشناس به روستایی در جنوب دارفور خبر دادند که طی آن دست کم ۲۰ نفر کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز