خبرگزاری کار ایران

جان بولتون:

ترامپ تهدید کرده بود که اگر سئول ۵ میلیارد دلار به آمریکا ندهد،‌ نیروهایش را از کره جنوبی خارج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۸۷۵

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب خود نوشت که رئیس‌‌جمهوری این کشور سئول را تهدید کرده بود که چنانچه پنج میلیارد دلار برای حضور نیروهای ایالات متحده در کره جنوبی پرداخت کند، آن‌ها را از این کشور خارج خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی چنل نیوز اشیا، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب خود نوشت که «دونالد ترامپ»،‌ رئیس‌‌جمهوری این کشور سئول را تهدید کرده بود که چنانچه پنج میلیارد دلار برای حضور نیروهای ایالات متحده در کره جنوبی پرداخت کند، آن‌ها را از این کشور خارج خواهد کرد. 

بولتون در کتاب خود با عنوان «اتاق حوادث» که جنجال‌های زیادی به دنبال داشته عنوان کرد که ترامپ بارها خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را به‌عنوان اهرم فشار در مذاکرات میان سئول و واشنگتن در زمینه پرداخت هزینه‌های نظامی به کار برده است. 

در کتاب بولتون همچنین آمده است که ترامپ این موضوع را طی دیدار «مون جائه-این»، رئیس‌‌جمهوری کره جنوبی طی سفرش به کاخ سفید در آوریل سال گذشته میلادی مطرح کرده بود. 

به گفته بولتون مون در پاسخ به این اظهارات ترامپ گفته که او انتظارهای بسیار زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌های کره جنوبی در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بنا به گفته بولتون طی دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی در مرز دو کره نیز بار دیگر این مسئله مطرح شد. طی این گفت‌وگوها ترامپ به مون گفت که بسیاری از کشورها با پرداخت پول بیشتر به آمریکا برای استقرار سربازان‌شان موافقت کرده‌اند که البته این حرف دروغی بیش نیست. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز