خبرگزاری کار ایران

محمد بن زاید آل نهیان:

با ماکرون درباره حمایت از ابتکار عمل مصر درباره لیبی توافق کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۹۸۲

ولیعهد ابوظبی اعلام کرد که با رئیس‌جمهوری فرانسه برای حمایت از طرح قاهره درباره حل بحران لیبی توافق کرده­ اند.

به گزارش ایلنا، ولیعهد ابوظبی اعلام کرد که با رئیس‌جمهوری فرانسه برای حمایت از طرح قاهره درباره حل بحران لیبی توافق کرده­ اند.

«محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی شامگاه گذشته در پیامی توئیتری اعلام کرد: «گفت‌و‌گوی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه فرصت مهمی بود که طی آن شراکت استراتژیک و راهکارهای توسعه ان را بررسی کردیم.»

بن زاید افزود: «در این گفت‌و‌گو درباره اهمیت همکاری مشترک برای حل بحران‌های منطقه و به طور خاص حمایت از ابتکار عمل قاهره درباره بحران لیبی توافق کردیم.»

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز اعلام کرد که بن زاید تماس تلفنی از ماکرون دریافت کرده و طی آن درباره راهکارهای حمایت از روابط دوجانبه و تقویت شراکت راهبردی موجود بین دو کشور در سطوح مختلف بحث و تبادل نظر کرده‌­اند.

بر اساس این گزارش، دو طرف دیدگاه­‌ها درباره موضوعات مهم منطقه و جهان را مطرح و تحولات منطقه خلیج فارس، خاورمیانه، دریای مدیترانه و آخرین تحولات در منطقه به ویژه بحران لیبی را بررسی کرده­‌اند.

بن زاید و ماکرون همچنین اپیدمی کرونا و تحولات آن در دو کشور و جهان  و تلاش‌­ها برای مقابله با آن را نیز در محور رایزنی‌­های خود قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز