خبرگزاری کار ایران

نعیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

ردپای موساد علیه حزب‌الله در آلمان مشهود است/ اقدام مشابه توسط سایر کشورهای اروپایی دور از ذهن خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۵۹

کارشناس مسائل منطقه گفت: برای مردم آلمان این سوال پیش آمده که چرا بخشی از مالیات خود را باید به دلیل جنایات هیتلر علیه یهود و همچنین مسامحه دولت فعلی، به اسرائیل بدهند؟

«مصیب نعیمی» کارشناس مسائل منطقه در تشریح دلایل و پیامدهای اقدام اخیر آلمان در ممنوع‌الفعالیت کردن حزب‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: هیچ شکی وجود ندارد که ممنوع‌الفعالیت کردن حزب‌الله لبنان از سوی دولت آلمان، یک طرح جامع و کامل از سوی سرویس‌های اطلاعاتی است که از چندی پیش در دستور کار کشورهای متحد با رژیم صهیونیستی قرار داشته است. بر اساس عرف بین‌الملل و ماهیت این پرونده باید بگویم که طراحیِ این مساله و اینکه چگونه و در چه زمانی دولت آلمان دست به تحریم حزب‌الله و ممنوع الفعالیت کردن این جریان بزند، ستون فقرات اصلی این ماجرا را باید موساد دانست؛ چراکه تمام رسانه‌ها و شخصیت‌های ریز و درشت اسرائیل از این اقدام برلین استقبال کردند و حتی برخی از روزنامه‌های اسرائیل اعلام کردند که سرویس موساد اطلاعات زیادی را در اختیار سرویس اطلاعاتی و دولت آلمان قرار داده است.

وی ادامه داد: بحث تحریم حزب‌الله لبنان و ممنوع الفعالیت کردن این جریان موضوعی است که اسرائیل از گذشته به دنبال عملیاتی کردن آن بوده است و تازگی ندارد. در این میان باید توجه داشت که دولت آلمان به دلیل مسائل مربوط به خروجیِ جنگ جهانی دوم، ملزم به کنار آمدن و اطاعت از اسرائیل است. در این میان اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد وزیر کشور آلمان تا حد زیادی با اسرائیل هماهنگ است و همین هماهنگی با عث شد تا حزب‌الله لبنان اینگونه مورد هجمه قرار بگیرد. از سوی دیگر توجه داشته باشید که دولت آلمان از بستر ایجاد شده اجتماعی و محدودیت‌های منشعب از شیوع کرونا در این مسیر به نفع خود استفاده کرد و قصد داشت با برجسته کردن این موضوع در بازه کنون بتواند سکوت رسانه‌ای را برقرار کند و مانع از اعتراض مردم و منتقدان دولت در این پرونده شوند؛ این در حالیست که بسیاری از مقام‌ها و چهره‌های سیاسی و اجتماعی آلمان نسبت به این اقدام برلین موضع منفی دارند و معتقدند که این اقدام نباید صورت می‌گرفت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در آلمان قانونی بوده است، گفت: باید متوجه باشید که تمام نهادها، خیریه‌ها و حتی مراکز فرهنگی که متعلق به حزب‌الله لبنان در آلمان است، قانونی بوده و تمام افرادی که در رابطه با این نهاد فعال بودند هم دارای اقامت و سجل هویتی معتبر از سوی دولت آلمان بوده‌اند. این اقدام به خوبی نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی به‌رغم اینکه ژست حقوق بشری و آزادگی دارند، همچنان زیر نظر اسرائیلی‌ها کار می‌کنند و هر زمان که فشار از ناحیه تل‌آویو بر آنها زیاد می‌شود، چاره‌ای جز اطاعت ندارند و به خواسته صهیونیست‌ها تن می‌دهند. در این میان معتقدم که این موضوع آنگونه که بزرگنمایی می‌شود، تاثیری بر فعالیت حزب‌الله ندراد؛ چراکه حزب‌الله لبنان اساساً به صورت مستقیم با جمهوری فدرال آلمان کار نمی‌کرده است. در این میان فعالان سیاسی و اجتماعی و همینطور سیاستمدارانی که در حاشیه هستند به دنبال انتقاد از دولت فعلی آلمان، خواستار سیاست مقتدرانه و مستق در قبال اسرائیل و آمریکا شده‌اند؛ چراکه ایالات متحده هم در این سناریو به ایفای نقش پرداخته است و بعد از این هم نقش‌آفرینی خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌آید که آرام بودن حزب‌الله لبنان در این پرونده تا حد زیادی نشان از درک و شناخت این جریان نسبت به نفوذ اسرائیل در آلمان دارد. زمانی که آلمانی‌ها قرار بود در قالب نیروهای سازمان ملل وارد جنوب لبنان شوند، حزب‌الله اجازه حضور و اقامت آنها را صادر کرد اما برلین این همکاری‌ها را نادیده گرفته است. باید توجه داشت که افکار عمومی آلمان پس از اعلام ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان نسبت به سکوت و همنوایی دولت آلمان با اسرائیل واکنش نشان دادند و حالا این سوال پیش آمده که چرا مردم این کشور باید بخشی از مالیات خود را به دلیل جنایات هیتلر علیه یهودی و همچنین مسامحه دولت فعلی، به اسرائیل بدهند؟ اینها شکاف‌هایی است که بدون تردید در آینده نزدیک برای برلین مشکل‌آفرین خواهد بود. به هر ترتیب کمک موساد و همچنین سایر سرویس‌های اطلاعاتی غربی در این مسیر کاملاً مشخص است اما به نظرم بعید است که سایر کشورهای اروپایی حزب‌الله لبنان را در فهرست تروریستی قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز