خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله جدید رایزنی‌‌های «مصطفی الکاظمی» پس از مخالفت فراکسیون­‌ها با فهرست وزرا

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۲۳۳

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از مرحله جدید رایزنی­‌های نخست‌وزیر مکلف با احزاب سنی و کُرد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «مختار الموسوی»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز -دوشنبه- اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مکلف وارد مرحله جدید رایزنی‌­ها با احزاب سنی و کُرد خواهد شد.

موسوی گفت: «نخست‌وزیر مکلف رایزنی­‌های جدیدی را با احزاب سنی و کُرد به منظور غلبه بر بحران ناشی از مخالفت احزاب شیعه با برخی اسامی پیشنهادی برای کابینه آغاز خواهد کرد.»

وی در ادامه افزود: «گروه­‌های شیعه تایید دولت الکاظمی را مشروط به کسب اختیار از گروه‌­های سنی و کرد برای انتخاب نمایندگان‌شان در کابینه جدید قرار داده­‌اند.»

موسوی گفت: «گروه‌­های شیعه بر خلاف احزاب سنی و کُرد، الکاظمی را در انتخاب نامزدهای وزارتی آزاد گذاشته‌­اند.»

وی تاکید کرد که در صورت مخالفت احزاب سنی و کُرد با آزادی عمل الکاظمی در انتخاب وزرای کابینه، گروه‌های شیعه نیز فهرست نامزدهای مورد نظر خود در کابینه جدید را ارائه کرده و آزادی عمل را از نخست‌وزیر مکلف سلب خواهند کرد.

موسوی تاکید کرد که احزاب شیعه منتظر نتایج رایزنی‌­های الکاظمی با گروه‌های سنی و کُرد هستند و بر اساس آن موضع نهایی خود برای نامزدی چهره­‌های جدید و یا رای اعتماد به اسامی ارائه شده از سوی کاظمی را تعیین خواهند کرد.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که الکاظمی به گروه­‌های شیعه وعده اصلاح برخی نامزدهای وزارتی را داده و تاکید کرده است که در صورت اعتراض هر فراکسیون و یا گروه سیاسی بدون تردید از ماموریت تشکیل دولت انصراف خواهد داد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز