خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش ملی لیبی:

تحرکات نظامی ترکیه برای حمله به شهر «ترهونه» در بحبوحه کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۰۴

سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد که ترکیه نیروها و تجهیزات نظامی جذب می­کند تا به شهر «ترهونه» حمله کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «احمد المسماری»، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی روز گذشته -‌یکشنبه- تاکید کرد که ترکیه افراد و تجهیزات نظامی را به منظور حمله به شهر «ترهونه» جمع‌آوری می‌­کند.

مسماری در ادامه افزود: «ارتش لیبی تحرک ترکیه برای جذب عناصری به منظور حمله به ترهونه را رصد کرده است.»

وی گفت که آنکارا از بحران کرونا و آتش‌بس سؤ‌استفاده کرده و افراد و تجهیزت را به طرابلس و مصراته و زواره برای انجام عملیات تروریستی منتقل کرده است.

مسماری تاکید کرد که ترکیه و گروه تروریستی القاعده هستند که شبه‌نظامیان را در سراسر مناطق لیبی فعال می‌­کنند و آنکارا به ویژه در مناطق جنوب غرب فرماندهی میدانی را به دست گرفته است.

وی توضیح داد که از جمله تجهیزاتی که ترکیه به منطقه وارد کرده هواپیماهای جاسوسی، هواپیماهای پارازیت انداز و هواپیماهای جنگنده است.

وی همچنین اعلام کرد که برخی پهپادها در حمله اخیر به شهر صبراته سرنگون و ده­‌ها نفر اسیر شده­‌اند و همچنین تجهیزات عناصر مسلح پس از فرار از میدان نبرد کشف شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز