خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه:

آمریکا حمله همزمان به ۱۲۲ نقطه در عراق را شبیه‌سازی کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۵۷۶

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع عراقی مدعی شد که آمریکا حمله به ۱۲۲ هدف در عراق را طراحی و شبیه‌سازی کرده است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع عراقی مدعی شد که آمریکا پس از حمله خمپاره‌ای به پایگاه‌های این کشور در عراق، حمله به ۱۲۲ هدف در عراق را طراحی و شبیه‌سازی کرده است تا در صورت ادامه حملات علیه نظامیان آمریکایی و کشته شدن آنها، این طرح را اجرایی کند.

این خبرگزاری با اشاره به حملات ماه‌های اخیر به پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی نوشت که پس از آخرین حمله با کاتیوشا به تاسیسات آمریکایی در عراق در ماه مارس، واشنگتن طرح بمباران بی‌سابقه‌ای را آغاز کرد.

در ادامه ادعا شده است که اجرایی شدن این طرح می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای داشته است.

بر اساس این گزارش، ژنرال «پت وایت» رئیس نیروهای ائتلاف ضد داعش عراق در ماه گذشته میلادی طی نامه‌ای به فرماندهی مرکزی آمریکا در خصوص خطراتی که متوجه نظامیان ائتلاف است، ابراز نگرانی کرده بود.

در ادامه این گزارش به نقل از «فیلیپ اسمیت» پژوهشگر موسسه تحقیقات خاورنزدیک در واشنگتن ادعا شده است: «حتی اگر شاهد حملات راکتی بیشتر نباشیم، ایرانی‌ها در حال استقرار مجدد خود برای اهداف دیگری هستند».

در همین حال، سه دیپلمات غربی نیز در این‌باره گفته‌اند که طرح آمریکا در حال حاضر به دلیل درگیری واشنگتن با بحران کرونا از دستور کار خارج شده اما در صورت وقوع حملات دیگری علیه نیروهای آمریکایی  و بر جای ماندن تلفات، این طرح دوباره روی میز قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز