خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بوستون در گفت‌وگو با ایلنا؛

عملکرد ترامپ در بحران کرونا به بهای جان آمریکایی‌ها تمام شد/ شیوه مدیریت دولت می‌تواند به شکست رئیس‌جمهور در انتخابات ۲۰۲۰ بینجامد

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۱۳۷

استاد علوم اجتماعی دانشگاه بوستون گفت: واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به این اپیدمی تنها محدود به نشست‌های خبری روزانه بوده است. اما او مدام اطلاعاتی غلط را در اختیار مردم قرار داده است. بنابراین بسیاری از مردم آمریکا در سردرگمی به سر می‌برند و نمی‌دانند که باید چه کنند.

پروفسور «توماس والن» استاد علوم اجتماعی در دانشگاه بوستون است. حوزه تحقیقات وی تاریخ اجتماعی و سیاسی آمریکا در قرن ۱۹ و ۲۰ و همچنین سیاست خارجی مدرن را در بر می‌گیرد. 

توماس والن با اشاره به نحوه عملکرد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در بحران اپیدمی کرونا در این کشور درباره دلیل ناکارآمدی ایالات متحده در مهار بحران کرونا و اعلام ۳۶ ایالت این کشور به عنوان منطقه فلاکت‌زده به خبرنگار ایلنا گفت: نهادهای اطلاعاتی رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان این اپیدمی قرار دادند. ماه‌ها پیش به او در این زمینه هشدار داده شده بود و او اقدام‌های موردنظر و لازم برای این قضیه را انجام نداد؛ متاسفانه این قضیه به بهای جان شهروندان آمریکایی تمام شد. 

وی افزود: تا به امروز، واکنش ترامپ به این اپیدمی تنها محدود به نشست‌ها خبری روزانه بوده است. اما او مدام اطلاعاتی غلط را در اختیار مردم قرار داده است. بنابراین بسیاری از مردم آمریکا در سردرگمی به سر می‌برند و نمی‌دانند که باید چه کنند. راستش را بخواهید، شیوه رهبری ترامپ در این زمینه چندان مناسب نبوده است. 

این استاد دانشگاه در رابطه با تاثیر این اپیدمی و شیوه واکنش ترامپ بر انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور گفت: به نظرم، تا به اینجای کار شیوه مواجهه ترامپ با این قضیه به ضرر کارزار انتخاباتی‌اش بوده است. نظرسنجی‌های اخیر نشان از آن دارد که بیشتر مردم آمریکا از شیوه مدیریت این اپیدمی از سوی دولت ناراضی هستند. به نظر من، ترامپ گمان می‌کرد برگزاری نشست‌های روزانه مطبوعاتی می‌تواند به سودش تمام شود. این کاری است که رهبران آمریکایی معمولا در زمانه بحران، مانند دوران جنگ، انجام می‌دهند. ولی تا به اینجای کار اوضاع آنچنان که ترامپ انتظارش را داشت پیش نرفته است و این حرکت به ضرر او بوده تا به سودش. 

وی افزود: میزان رضایت مردم آمریکا از ترامپ، بنا به آخرین نظرسنجی‌ها، همچنان زیر ۵۰ درصد است. به نظر من، شیوه مدیریت ترامپ در بحران فعلی ممکن است به بهای از دست دادن دور دوم ریاست‌جمهوری ایالات متحده تمام شود. 

توماس والن در ادامه در رابطه با تاثیر بحران کرونا بر نزاع‌های انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با توجه به عملکرد هر کدام از این گروه‌ها در دولت و کنگره و همچنین تاثیر این مسئله بر اردوگاه جمهوری‌خواهان در افکار عمومی گفت: آخرین نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که ۸۰ درصد از جمهوری‌خواهان از شیوه مدیریت ترامپ رضایت دارند. خب، این شکست بزرگی برای ترامپ است، چراکه در بیشتر نظرسنجی‌ها، میزان رضایت جمهوری‌خواهان از او بالای ۹۰ درصد بود. این موضوع که میزان رضایت در بلوک جمهوری‌خواه از او به ۸۰ درصد رسیده نشان می‌دهد که شماری از هواداران ترامپ در حال ترک وی هستند. به نظرم، اگر ترامپ به روند فعلی‌اش در زمینه مدیریت کرونا ادامه دهد، این میزان پایین‌تر هم خواهد آمد. هرچه شمار قربانیان بالاتر برود، میزان نارضایتی مردم بیشتر می‌شود. این را هم باید در نظر گرفت که آمریکا هنوز حدود با اوج اپیدمی فاصله دارد. بنابراین به نظر من ممکن است شاهد ریزش میزان حمایت از ترامپ در آینده باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به نقش بسته دو تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری آمریکا در مقابله با بحران کرونا گفت: خب این بسته برای بحران فعلی پاسخگو نخواهد بود. در حال حاضر در کنگره نیز بر سر ارائه بسته‌ای دیگر بحث وجود دارد. بیکاری در آمریکا وارد شیب تازه‌ای شده است و طبقه متوسط و متوسط به پایین آمریکا با مشکلات بسیاری روبه‌روست. اقتصاد عملا تعطیل شده است. بنابراین به یک بسته دیگر دو تا سه تریلیون دلاری برای گذار از این وضعیت نیاز خواهد بود. 

استاد تاریخ سیاسی دانشگاه بوستون در ادامه عنوان کرد: از نظرگاه سیاسی، ترامپ بیشتر درباره کمک به بانک‌ها و مؤسسات مالی حرف می‌زند تا مردم کوچه و خیابان. اتفاق مشابهی در زمان رکود بزرگ اقتصادی در دوران رئیس‌جمهور روزولت روی داد. روزولت نیز مبالغ بالای پول را در آن زمان وارد بازار کرد. اما چیزی که در نهایت رکود بزرگ آن سال‌ها را حل کرد، جنگ جهانی دوم بود. امروز ما به چیزی که نیاز داریم واریز مبالغ زیادی پول به بازار است، چراکه بیش از ۷۰ درصد از بخش اقتصادی آمریکا وابسته به هزینه‌های مصرفی است. اگر مردم آمریکا بیکار شده و پولی برای خرج گردن نداشته باشند، اقتصاد این کشور فرو خواهد پاشید. 

وی در رابطه با اخراج فرمانده ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» در پی انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا گفت: این امر نشان داد که در این زمینه اختلاف‌های بسیاری وجود دارد. کاپیتان این ناو، سربازان خود را از مقامش مهم‌تر قلمداد کرد و نگران امنیت آن‌ها بود. در این زمینه میان مقام‌ها اختلاف وجود داشت. البته ما به‌طور دقیق از چند و چون موضوع مطلع نیستیم. اما این کاپیتان حاضر بود شغلش را فدای امنیت سربازانش کند و ظاهرا هم چنین شده است. اما اکنون توجه‌ها متوجه این ناو شده و چه‌بسا کاپیتان تئودور روزولت با این کار جان بسیاری را نجات داده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز