خبرگزاری کار ایران

سازمان بهداشت جهانی:

دمشق نهایت توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۲۴۶

نماینده سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که دولت سوریه تمام توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کارگرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «نعمه سعید عبد»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه تاکید کرد که این کشور در حال حاضر در شرایط استثنائی به سر می‌برد و دولت سوریه حداکثر توان خود را برای مقابله با اپیدمی کرونا به کار گرفته است.

وی افزود که با این وجود، اقدامات فعلی برای مقابله با این ویروس کافی نیست و سوریه به تلاش‌ها و امکانات بسیار بیشتری نیاز دارد.

عبد بر حمایت از بخش بهداشت سوریه برای مقابله با ویروس کرونا از طریق ارائه کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه‌های حفاظتی برای تیم‌های پزشکی تاکید کرد.

وی گفت: «ما برای افزایش توان آزمایشگاهی پنج دستگاه "پی آر سی" فراهم کردیم و وزرات بهداشت تصمیم به افزایش آزمایش‌ها در پنج منطقه دیگر گرفت. با وجود شرایط استثنائی تجهیزاتی از اردن نیز تهیه کردیم، زیرا در اردن قانون منع آمد و شد اعمال شده بود.»

عبد تاکید کرد: «اکنون امکان انجام پنج هزار و ۹۰۰ تست کرونا را داریم، اما در حال حاضر موضوع مهم دیگر حفاظت از کارکنان بخش بهداشتی و ارائه لباس و ابزارهای پیشگیری جهت حفاظت آن‌ها از ابتلا به ویروس کروناست.» 

وی در ادامه افزود: «تا آن‌جا که توانستیم این تجهیزات را از بازار داخلی فراهم کردیم اما مشکل پیش رو، کمبود شدید این تجهیزات در بازار جهانی و بسته بودن مرزها است که مانع بزرگی برای ما در این مسیر است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز