خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

شیوع کرونا در غرب، فرصتی منحصربه‌فرد برای بازار سهام چین

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۲۳۸

در حالی که شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصاد جهانی باعث شده که سرمایه‌گذاران آمریکایی سهام‌های خود را به سرعت به فروش برسانند، همتایان چینی‌شان به سرعت در حال بازیابی اقتصاد خود هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، در حالی که شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصاد جهانی باعث شده که سرمایه‌گذاران آمریکایی سهام‌های خود را به سرعت به فروش برسانند، همتایان چینی‌شان به سرعت در حال بازیابی اقتصاد خود هستند. 

اقدام‌های سریع و قاطعانه چین در زمینه مبارزه مبارزه با کرونا و همچنین خوش‌بینی به چشم‌انداز مالی و سیاست‌های پولی باعث شده در زمینه عواقب اقتصادی بتوانند بهتر از دیگران کار کنند. 

این در حالی است که شوک بازار سهام که پیشتر بازارهای چین را پشت سر گذاشته بود، اکنون به سراغ آمریکا رفته است. 

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گزارش داده که بازارهای سهام چین در حال حاضر شاهد بازگشت سرمایه‌گذاران است. با فروکش کردن موج کرونا در چین به نظر می‌رسد که اشتهای سرمایه‌گذاران این کشور برای بازار سهام در حال برگشتن است. 

کارشناسان عنوان کرده‌اند که وضعیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام چین در حال افزایش است و این برای غرب که همچنان درگیر این اپیدمی است خبر خوبی نخواهد بود. یکی از این کارشناسان در این‌باره گفت: «داده‌های خُرد ماه آوریل نشان از آن خواهد داشت که اوضاع برای چین در حال بهبود است، به‌ویژه با توجه به این نکته که مشخص نیست بحران در غرب چه زمانی پایان می‌گیرد.»

گفتنی است که بازارهای سهام مانند اس‌اندپی ۵۰۰ و همچنین بازارهای سهام لندن شاهد سقوطی چشمگیر بوده‌اند. «اندی وونگن، مدیر مالی در هنگ کنگ گفت که چین توانست با اقدام‌ها و سیاست‌های پولی خود دارایی‌های بسیاری را حفظ کند، حال آن‌که کاهش نرخ بهره در ایالات متحده به بسیاری از سرمایه‌گذاران نشان داد که تا چه اندازه ابعاد این اپیدمی را دستکم گرفته بودند. 

داده‌های مؤسسه گلدمن حاکی از آن است که سیاست چین متمرکز بر تحریک تقاضا و ایجاد قبات در اشتغال، تجارت و بازارهای مالی و سرمایه خارجی است. از سوی دیگر، «راب سابارامان»، رئیس مرکز تحقیقاتی در نومورا، معتقد است که یوان چین در ادامه این بحران بدل به یکی از ارزهای بسیار مهم در جهان خواهد شد. وی گفت: «این مسئله قطعی است و تنها نیازمند زمان است.»

این در حالی است که ادامه بحران در غرب می‌تواند این روند را سرعت بخشد. همین موضوع چه‌بسا سبب شود که سرمایه‌گذاران با اشتیاق بیشتری به سوی بازارهای سهام چین سرازیر شوند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز