خبرگزاری کار ایران

درخواست مارتین گریفیث برای توقف فوری جنگ در یمن/ رئیس هیئت ملی در یمن واکنش نشان داد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۶۵۲

فرستاده سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف فوری عملیات نظامی در یمن و تعامل طرف­‌های درگیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «مارتین گریفیث»، فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز -شنبه- پس از ورود به استان «مأرب» در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن درخواست برای توقف فوری تنش نظامی گفت: «روح ماجراجویی نظامی و تلاش برای تسلط بر اراضی یمن بی‌فایده است زیرا این اهداف از طریق نظامی و در میدان جنگ محقق نمی‌­شود.»

گریفیث تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای سازش سیاسی که از طریق مذاکره از طریق از سرگیری زودهنگام عملیات صلح حاصل شود، وجود ندارد.

وی با تاکید بر توقف فوری و غیر مشروط عملیات نظامی در یمن و آغاز عملیات کاهش تنش از واکنش‌های مثبت از سوی طرف­‌های جنگ خبر داد اما همزمان تاکید کرد که باید اقدامات عملی در این راستا اتخاذ شود زیرا مردم یمن توان انتظار بیشتر را ندارند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که امروز برای دیدار با نمایندگان مقامات محلی و سران قبایل وارد استان مدرب شده و هدف او اقناع دولت مستعفی برای پذیرش تسلط انصارالله بر استان الجوف و عدم انجام عملیات نظامی برای بازپس گیری آن در مقابل تضمین عدم حمله این جنبش به استان مأرب است.

از سوی دیگر پایگاه خبری المسیره گزارش داد  که رئیس هیئت ملی گفت که نماینده سازمان ملل باید از برنامه‌­های مشکوک خودداری کند، زیرا روند مذاکرات سیاسی مستلزم توقف تجاوز و رفع محاصره است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز