خبرگزاری کار ایران

تحرکات جدید آمریکا در پایگاه‌­های عراق/ سامانه‌­های پاتریوت در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۱۰۳

یک منبع امنیتی عراق از تحرکات جدید نیروهای آمریکا در پایگاه‌­های عراق و نزدیک شدن سامانه‌های پاتریوت به پایگاه عین‌الاسد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک منبع امنیتی عراق امروز -چهارشنبه- عنوان کرد که نیروهای آمریکایی تحرکات جدیدی را در پایگاه­‌های خود در عراق آغاز کرده‌­اند و سامانه‌­های پاتریوت نیز به نزدیکی پایگاه عین‌الاسد رسیده است.

این منبع گفت که نیروهای آمریکا در پایگاه‌­های عراق همکاری با شرکت‌­های داخلی را لغو کرده­‌اند، همچنین بالن‌­های رصد جدیدی را وضع و ورود فرماندهان نظامی به مناطق حضور خود را محدود کرده‌­اند.

وی در ادامه افزود: «سامانه­‌های دفاع موشکی پاتریوت در آستانه رسیدن به عراق و به طور خاص پایگاه عین‌الاسد هستند و در حال حاضر فعالیت‌­هایی برای استقرار این سامانه در پایگاه مذکور وجود دارد.»

این منبع گفت آمیرکایی‌­ها در داخل پایگاه عین‌الاسد پناهگاه­‌هایی را ایجاد کرده‌­اند که نشان از آن دارد آن‌ها به فکر خروج نیستند.

وی گفت: «پهپادهای آمریکا مجددا در آسمان مناطق پیرامون پایگاه‌­های این کشور در عراق و سفارت آمریکا در بغداد به پرواز در‌آمده‌­اند اما این اقدام‌ها به گونه‌­ای است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده و رصد نیستند.»

این منبع احتمال داد که در آینده خبر رسمی لغو حضور نیروهای آمریکا در پایگاه­‌های «التاجی» در بغداد و «بلد» در استان صلاح‌الدین اعلام شود و به این ترتیب حضور اصلی آن‌ها به دو پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار و حریر در اربیل و فرودگاه بغداد و دو کاخ ریاستی در موصل و پایگاه الجبانیه در شرق الرمادی محدود شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز