خبرگزاری کار ایران

بازداشت شهروند مکزیکی در آمریکا به اتهام جاسوسی برای روسیه

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۰۸۵

وزارت دادگستری آمریکا شامگاه سه شنبه اعلام کرد که یک شهروند مکزیکی را در شهر «میامی» به اتهام جاسوسی برای برای روسیه بازداشت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که «هکتور الخاندرو کابررا فونتز»، شهروند مکزیکی مقیم سنگاپور به توطئه و اقدام به جاسوسی در آمریکا برای یک دولت خارجی متهم شده است.

در این بیانیه به نقل از اسناد قضایی آمده است که یک مقام مسئول دولت روسیه سال گذشته فونتز را جذب کرده و به وی دستور داده که بدون استفاده از نام حقیقی خود مکان مشخصی را در منطقه «دید» واقع در شهر میامی اجاره کند.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرده است که فونتز در ماه فوریه به مسکو رفته و این مقام مسئول روس را در جریان اقدامات خود قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، مقام روس نیز در دیدار با فونتز، اطلاعاتی از خودروی یک مقام دولتی آمریکا داده و از او خواسته که آن را زیر نظر داشته باشد.

فونتز نیز هفته گذشته از مکزیک به میامی آمده و به سمت محل اقامت این مقام آمریکایی رفته که نگهبانان او را دستگیر کرده‌­اند اما دوست او موفق شده از پلاک خودروی این مقام آمریکایی عکس بگیرد.

هنگامی‌که فونتز و همراهش یکشنبه گذشته در تلاش برای ترک میامی بودند،  گمرک آمریکا تصویر پلاک خودرو را در موبایل آن‌ها پیدا کرد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که با استناد به اسناد دادگاه، ‌پیام­‌های موجود در موبایل فونتز نشان می­‌دهد که مقام روس خواسته با او دیدارهایی داشته باشد.

فونتز جمعه در جلسه مقدماتی دادگاه حاضر و تفهیم اتهام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز