خبرگزاری کار ایران

مقام آمریکایی:

چنانچه بغداد بر اخراج نیروهای ما اصرار کند، باید همه خسارت‌های جنگ را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۳۳

کاردار سفارت آمریکا در امان امروز- چهارشنبه- با اشاره به احتمال میزبانی اردن از نیروهای آمریکایی پس از اخراج آنها از عراق تأکید کرد که بغداد در این صورت باید همه هزینه‌های جنگ را جبران کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «کارن ساساهارا» کاردار سفارت آمریکا در امان امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که در صورت اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، اردن میزبان این نیروها خواهد بود.

ساساهارا تأکید کرد که دولت عراق اگر بر اخراج نیروها اصرار کند، باید خسارت‌های ارتش آمریکا در جنگ آزادسازی این کشور را بپردازد. 

وی در جمع خبرنگاران گفت: «هر نوع مذاکره بین آمریکا و اردن برای میزبانی این نیروها را تکذیب می‌کنیم».

کاردار سفارت آمریکا در امان مدعی شد: «حضور نیروهای آمریکا در عراق به تصمیم پارلمان این کشور نبوده که با تصمیم آن اخراج شود». 

وی مدعی شد که حضور ما در عراق به حکم لزوم حمایت از امنیت عراق و سراسر منطقه بوده و خروج نیروهایمان بیشتر به ضرر عراقی‌ها خواهد بود و این کشور را به صحنه حضور نیروهای ایرانی تبدیل خواهد کرد». 

کاردار سفارت آمریکا در امان گفت: «سربازان آمریکایی در عراق ضامن استمرار دموکراسی در این کشور هستند و در صورت خروج آنها این کشور در آستانه تجزیه و تخریب قرار می‌گیرد و حتی دارایی‌های آن در آمریکا مسدود خواهد شد».

پارلمان عراق در تاریخ پنجم ژانویه تصمیم به الزام دولت برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در این کشور و پایان دادن به کمک ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش گرفت. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز