خبرگزاری کار ایران

وزارت دادگستری آمریکا خبر داد:

کاخ سفید مانع ارائه ۲۴ ایمیل مربوط به پرونده اوکراین‌گیت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۱۷

وزارت دادگستری آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که در بایگانی خود ده‌ها ایمیل در ارتباط با دست داشتن ئیس‌جمهوری این کشور در بلوکه کردن میلیون‌ها دلار کمک مالی و امنیتی به اوکراین دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، وزارت دادگستری آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که در بایگانی خود ده‌ها ایمیل در ارتباط با دست داشتن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور در بلوکه کردن میلیون‌ها دلار کمک مالی و امنیتی به اوکراین دارد. این در حالی است سنای آمریکا پیشتر طی حکمی علیه احضار شاهد در دادگاه استیضاح ترامپ خبر داده بود. 

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا نخستین تصدیق رسمی از سوی دولت ترامپ در رابطه با بلوکه شدن کمک‌های مالی به اوکراین است و نشان از آن دارد که وی از اوایل ژوئن در این مسئله دخیل بوده است. این در حالی است که دولت ترامپ همچنان مانع از انتشار این ایمیل‌ها و رسیدن‌شان به دست کنگره شده است. 

یک وکیل دفتر مدیریت و بودجه در نامه‌ای خطاب به دیوان دادگستری آمریکا نوشت که ۲۴ ایمیل در خلال ماه ژوئن تا سپتامبر ۲۰۱۹ باید محرمانه بماند، چراکه این ایمیل‌ها نشان‌دهنده «پیام‌های رئیس‌جمهور، معاون او و دیگر مشاورنش در رابطه با مدت زمان،‌ اندازه و هدف بلوکه شدن کمک مالی به اوکراین است».

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا، روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر سناتور جمهوری‌خواه در جهت لاپوشانی این ایمیل‌های مهم که می‌تواند حقیقت را نشان دهد، قدم برداشته است. اشتباه نکنید. حقیقت بلاخره آشکار خواهد شد و جمهوری‌خواهان باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا چنین مصمم بودند که به رئیس‌جمهور اجازه دهند آن را پنهان کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز