خبرگزاری کار ایران

واکنش ترکیه به طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» ترامپ؛

«معامله قرن» مرده متولد شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۶۲۵

وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای در واکنش به طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه یافتن راه‌حل برای مساله فلسطین اعلام کرد که هرگز اجازه مشروع جلوه دادن ظلم و اشغالگری اسرائیل را نخواهیم داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» با هدف نابودی راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل و غصب سرزمین‌های فلسطین تهیه شده، ولی مرده به دنیا آمده است. مردم و سرزمین فلسطین را نمی‌توان با پول خریداری کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود با تاکید بر اینکه قدس خط قرمز ترکیه است، تصریح کرد: «همواره در کنار برادران فلسطینی‌مان خواهیم بود. به تلاش برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در سرزمین‌های فلسطین ادامه خواهیم داد. از هیچ طرحی که مورد پذیرش فلسطین قرار نگیرد، حمایت نخواهیم کرد. برقراری صلح در خاورمیانه بدون پایان دادن به سیاست‌های اشغالگرانه امکان‌پذیر نخواهد بود».

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در یک نشست خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه رونمایی کرده و قدس را پایتخت تقسیم‌ناپذیراسرائیل خواند.

نتانیاهو نیز این طرح را یک دستاورد بزرگ و تاریخی برای اسرائیل عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز