خبرگزاری کار ایران

افشاگری بولتون درباره اوکراین‌گیت در کتاب جدیدش

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۵۴

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب خود سراغ شماری از اسرار کاخ سفید رفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، در کتاب منتشرنشده‌اش عنوان کرده که «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهوری ایالات متحده، در ماه آگوست به او گفته بود که می‌خواهد همچنان به بلوکه کردن ۳۹۱ میلیون دلار کمک مالی به اوکراین تا زمانی که مقام‌های این کشور در تحقیقات درباره نامزد انتخابات ۲۰۲۰ همکاری نکنند، ادامه دهد. 

این اظهارات بولتون می‌تواند نکته مهم دیگری در دادگاه استیضاح ترامپ باشد که در حال حاضر در سنا در حال برگزاری است. بولتون همچنین متن پیش‌نویس کتاب خود را برای کاخ سفید نیز فرستاده است؛ امری که البته در میان مقام‌های کاخ سفید که بنا دارند درباره ماوقع دوران خودت خود حرفی بزنند طبیعی است. 

این گفته‌های بولتون کمابیش مشخص می‌کند که چنانچه او به دادگاه استیضاح ترامپ دعوت شود، چه نکاتی را ممکن است بر زبان بیاورد. وی چندین صفحه از کتاب خود را به این اختصاص داده که مساله اوکراین طی چند ماه برای او آشکار شد و پیش از خروج از کاخ سفید در ماه سپتامبر از ماوقع خبردار شده بود. 

بولتون در این کتاب خود می‌نویسد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در خلوت به او گفته بود که هیچ اساسی برای حرف‌های «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ، درباره سفیر پیشین این کشور در اوکراین و اتهام‌های فساد مطرح‌شده علیه‌ وی وجود ندارد. 

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا همچنین در این کتاب گفت که پس از تماس تلفنی رئیس‌جمهور با همتای اوکراینی‌اش در ماه جولای، او با «ویلیام بار» دادستان کل، از نگرانی‌اش درباره سیاست‌های در سایه جولیانی حرف زده بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز