خبرگزاری کار ایران

فلسطین اظهارات نتانیاهو و گانتز درباره الحاق دره اردن را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۹۸۲

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رقیب انتخاباتی وی درباره الحاق دره اردن و شمال دریای مرده به سرزمین‌­های اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته -سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌­ای اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رقیب انتخاباتی او و رئیس حزب آبی- سفید در درباره الحاق دره اردن و شمال دریای مرده به سرزمین‌­های اشغالی را محکوم کرد.

در این بیانه نسب به پیامدهای این اقدام برای عملیات صلح و توافق‌­های صورت گرفته بین دو طرف هشدار داده و تأکید شده است: «چنین اظهاراتی پایه­‌های عملیات صلح را تخریب می‌­کند؛ موضوعی که منطقه را وارد مرحله جدید و خطرناکی از جنگ و بی ثباتی می‌­کند».

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به همه طرف­‌های اسرائیلی که این اظهارات را تکرار می­‌کنند، نسبت به پیامدهای آن درباره روابط فلسطین و اسرائیل از جمله توافق‌­های امضا شده و تعهدهای متقابل بین دو طرف هشدار داده است.

گانتز اخیرا گفته که برای الحاق دره اردن به اسرائیل پس از انتخابات کنست تلاش می­‌کند و نتانیاهو نیز در واکنش به این وعده گفته است: «چرا انتظار برای پس از انتخابات؟ ما می‌­توانیم حاکمیت خود بر دره اردن را از هم اکنون با کسب موافقت گسترده کنست اعمال کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز