خبرگزاری کار ایران

پلیس فرانسه ۱۵ نفر از جلیقه‌زردها را بازداشت کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۳۰

پلیس فرانسه روز گذشته -شنبه- بار دیگر در مقابل معترضان موسوم به «جلیقه زرد» از گاز اشک‌آور استفاده کرده و شماری از آنها را نیز در شهر پاریس بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پس از آن‌که روز شنبه هزاران معترض به سیاست‌های اقتصادی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند، پلیس برای متفرق کردن آنها به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شده و شماری از معترضان را نیز بازداشت کرد.

معترضان با سر دادن شعارهایی، رفتار پلیس و رئیس جمهور این کشور همچنین برنامۀ دولت برای انجام اصلاحات در نظام بازنشستگی را محکوم کردند و در برخی نقاط پایتخت نیز در مقابل نیروهای پلیس اقدام به پرتاب سنگ کردند.

اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه از نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده است. اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از عمر آن، با آغاز اعتراضات سراسری به اصلاح نظام بازنشستگی، بر قدرت آن به طور قابل توجهی اضافه شده است.

بنا بر اعلام مقام‌های، در جریان اعتراض‌های ۱۸ ژانویه دست‌کم ۱۵ نفر در شمال پاریس دستگیر شده‌اند. این معترضان خیابان‌های شمالی شهر را بسته بودند و شعار می‌دادند که «به زودی برای یافتن ماکرون به خانه‌اش خواهیم رفت.»

«آنی موکام» یک معترض ۵۸ ساله که تمام عمر به حرفه معلمی مشغول بوده است، می‌گوید: «مردم فرانسه از این دولت در رنج هستند و دولت می‌خواهد ما را به زانو درآورد. به هیچ وجه حاضر نیستیم که ماکرون به حقوق بازنشستگی ما دست بزند. ما تمام عمر کار کرده‌ایم تا بتوانیم در دوران بازنشستگی زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشیم و او اکنون می‌خواهد آینده ما را خراب کند.»

این اعتراض‌ها در حالی در جریان است که اعتصابات عمومی طولانی مدت نیز فعالیت‌های روزانه و سفرهای بین شهری را در فرانسه دچار اختلالات جدی کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز