خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آمریکا محدودیت¬های جدیدی برای دانشجویان سعودی اعمال می¬کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۸۰

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که دستور العمل‌های جدیدی را برای معاینه دانشجویان خارجی حاضر در برنامه نظامی آمریکا اجرا کرده و محدودیت‌های جدید را پس از حادثه مرگبار پایگاه «پنساکولا» اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که دستور العمل‌های جدیدی را برای معاینه دانشجویان خارجی حاضر در برنامه نظامی این کشور اجرا خواهد کرد و به دنبال تیراندازی مرگبار ماه گذشته در پایگاه هوائی پنساکولا در ایالت فلوریدا محدودیت‌های جدیدی اعمال خواهد کرد. 

این محدودیت‌های جدید که به گفته منابع بسیاری به طور خاص عربستان را هدف قرار می‌دهد، شامل منع دانشجویان نظامی بین‌المللی از در اختیار داشتن سلاح گرم و محدودیت در دسترسی به املاک دولتی و مسافرت هنگام خدمت می‌شود. 

دستور العمل‌های جدید پس از تیراندازی «محمد سعید الشمرانی»، یکی از اعضای نیروی هوائی عربستان در پایگاه پنساکولا و کشته شدن سه نفر اتخاذ شده است. 

«گری رید» مدیر اطلاعات دفاعی آمریکا گفت که پنتاگون  بسیاری از سیاست‌ها و رویکردهای جدید امنیتی را برای محافظت از افراد ، برنامه‌ها و تأسیسات خصوصی اتخاذ خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها شامل تملک و استفاده از سلاح گرم و اقدامات کنترل برای محدود کردن دسترسی دانشجویان به تاسیسات نظامی و دولتی آمریکا خواهد بود. 

رید در ادامه افزود که پنتاگون استانداردهای جدیدی برای آموزش وضع خواهد کرد تا تهدیدهای احتمالی را از داخل شناسائی و ابلاغ کند. همچنین دانشجویان نظامی بین‌المللی  را هنگام پیوستن به برنامه‌های آموزشی آمریکا مورد کنترل همیشگی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز