خبرگزاری کار ایران

عادل عبدالمهدی:

ارتش عراق تجربه کافی برای حفظ امنیت این کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۱۳

​نخست وزیر عراق گفت که ارتش از همیشه قوی‌تر بوده و از تخصص و مهارت لازم برای حفظ امنیت کشور و آینده آن برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق امروز -دوشنبه- در سالروز تاسیس ارتش عراق با بیان اینکه در چنین روزی در ششم ژانویه سال ۱۹۲۱ میلادی ارتش قهرمان عراق به عنوان سد غیرقابل نفوذ در دفاع از سرزمین، مرزها و حاکمیت ملی عراق تأسیس شد، خاطرنشان کرد که در سال جاری کشور عزیزمان عراق، شرایط حساسی را سپری می‌کند و با چالش‌های جدی روبه‌رو است که آینده آن را تهدید می‌کند.

وی افزود: «این شرایط دشوار نیاز به وحدت رویه و اولویت دادن به منافع عالی کشور و مراقبت از امنیت و ثبات عراق و حفظ حاکمیت ملی دارد».

عبدالمهدی ادامه داد: «ارتش عراق قوی‌تر از گذشته است و تجربه کافی و لازم را دارد و با سایر نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و آینده کشور همکاری می‌کند».

وی تاکید کرد که عراقی‌ها حق دارند به ارتش و نیروهای مسلح خود افتخار کنند و این مجموعه نظامی جان خود را در مسیر وفاداری به ملت و مردم قرار داده است.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروهای مسلح، دفاع از عراق خواهد بود، افزود: «ما مشتاق ایجاد شرایط مناسب برای ساختن یک ارتش حرفه‌ای که متعلق به عراق است و پرچم آن را بالا می‌برد و از آن دفاع می‌کند، هستیم».

وی خاطرنشان کرد: «این ارتش فرزند مردم است و مطابق با قانون اساسی عراق نمی‌تواند ابزاری برای سرکوب یا مداخله در امور سیاسی باشد».

عبدالمهدی یادآوری کرد که بار دیگر سالگرد تأسیس ارتش عراق را به مردم و به صفوف نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خود تبریک می‌گویم و ما به همه تشکل‌های نظامی، از جمله ارتش، پلیس، حشد الشعبی، پیشمرگه‌ها و نیروهای امنیتی درود می‌فرستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز